Hejsan! Är på jakt efter en silverado bakaxel 1500-91
Motor 350 tbi 700 låda,
Bak axeln verkar va den lilla eftersom den är 5 bultade nav, tror utväxlingen är 3,73
Vet nån om nån har en sån här liggandes?
Har kollat skroten , men ska ringa Osby imorrn,
Jaga bakaxel silverado 1500
Annons
- duck.of.shireåsen
- Minivan
Re: Jaga bakaxel silverado 1500
vilka sitter den på mer .
Cheyenne, annars vete tusan.
- duck.of.shireåsen
- Minivan
jag ska titta känner igen måttet ska titta vad jag har det är den som är enkel knut på mitten ellerApollo skrev:Cheyenne, annars vete tusan.
A precis! Det ser så ut annars på dem större axlarna sitter knuten lite mer på sidan elr medbrigaren.
Det borde väl vara en vanlig GM 10 bultars? Isf sitter den på väldigt många GM-bilar, men det kan ju skilja detaljer såsom bredd etc. Se denna tråd för lite mer info om GM-axlar:
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 20&t=15674" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan är det vanligt med missuppfattningar ang modellbeteckning, på denna generation och äldre så är Silverado (och Cheyenne) utrustningspaket. På generationen efter så blev det modellnamnet. Leta efter delar för C1500 (eller K om den är 4wd) så går det nog lite lättare.
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 20&t=15674" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedan är det vanligt med missuppfattningar ang modellbeteckning, på denna generation och äldre så är Silverado (och Cheyenne) utrustningspaket. På generationen efter så blev det modellnamnet. Leta efter delar för C1500 (eller K om den är 4wd) så går det nog lite lättare.
- duck.of.shireåsen
- Minivan
jag har 2 som kan passa kan du ta måtten total och till knuten och mitten fästet samt hur många bult det är
2wd är min bil oxå, c1500 alltså:)