Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Växellådsolja Grand Voyager AWD?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Hets
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 01 okt 2012, 12:56
Ort: Ljusdal

Växellådsolja Grand Voyager AWD?

Hej,

Jag tänkte jag skulle byta filter och olja på växellådan och behöver lite hjälp.
Vad jag förstår så är det viktigt att oljan är av typen (spec?) ATF +4, och ej Dexron?
Har inte riktigt förstått skillnaden på dessa.. mer än att Dexron oljorna slits 4 ggr så fort.. Nån som kan utveckla detta? :)

I vilket fall, min lokala verkstad/butik vill gärna att jag köper denna oljan till bilen :

http://www2.midlandoil.se/produkter/tun ... imatic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Är detta rätt olja?

Mekonomen kan erbjuda denna olja, är den bättre tro ?
http://bit.ly/GKTaZW" onclick="window.open(this.href);return false;


Bilen är en Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 -99.
Mvh Lars
Chrysler Grand Voyager AWD 1999.
Chrysler Grand Voyager AWD 1998. (reservdelsbil)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Växellådsolja Grand Voyager AWD?

Det MÅSTE vara en olja som är certifierad för ATF+4, och bägge du länkar till uppfyller detta, kan likväl vara Biltema om man så vill, ATF U som även den uppfyller ATF+4.

Många nya oljor uppfyller flera krav som tillverkarna ställer, men man får ändå leta lite innan det dyker upp ATF+4 om man står och kikar efter den i butik, då brukar det ofta inte finnas någon..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hets
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 01 okt 2012, 12:56
Ort: Ljusdal

Re: Växellådsolja Grand Voyager AWD?

Aha okej, tackar :)

Då kan jag med fördel köpa Midlands olja då jag har en trevlig rabatt på den oxå.

//Lars
Chrysler Grand Voyager AWD 1999.
Chrysler Grand Voyager AWD 1998. (reservdelsbil)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Växellådsolja Grand Voyager AWD?

Ja, den ska inte vara några problem då det står ATF+4 på infobladet :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar