Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Servoslang Voyager 2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Servoslang Voyager 2004

Skulle iväg och köpa sdkort till min nyinköpta raspberry pi som funkar skit bra nu.
Kastar in lilleman och startar bilen, fasen vad motorn låter konstigt, säger till lillen att han får vara tyst.
Inte motorn, hör hur något sprutar ut.
Atf olja från servon har sprutat ner hela vänster däcket och en härlig pöl ligger på asfalten. Får gå ut om en stund och se var lekaget är och sen beställa ny slang. Eller så kollar jag upp om en verkstad här kan pressa ny slang till mig.

Ja då får man iaf tillfälle att byta olja på servon vilket säkert inte hade blivit av annars

Chrysler Voyager V6 2004
Senast redigerad av Avenger den tor 24 okt 2013, 11:02, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken =)
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Servoslang

Hej, Du har en hel del bra och fiffiga butiker som gör slang, Dom stora är Hydroscand/ Slangsnabben(specma) sen har du en swedolbutik i krokarna så gör även dom slang men dom har mindre sortiment med kopplingar och stolpar.
Dom gör slangen medans du lallar runt i butik och tittar på fiffiga grejer och skumma mojänger. Brukar ta 5-10 min å kirra en slang.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Har en lokal smed som har verkstad här, tror han kan pressa. Annars har jag en Swedol jag kör förbi på måndag så det tackar jag för

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Servoslang

Vad tråkigt! :( Alltid är det något, så är det bara =(

Visste inte att så många butiker gjorde slangar, bra att veta, tack för tipsen!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Hitta läckan. Är i en gummislang som går mellan ett stålrör och det lilla kylet. Ungefär dm långt. Någon som vet om biltema har något som passar?

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Servoslang

Vad är för dimension ? Annars har Swedol, (sorry för tjuvreklam) men dom har mycket skojigt där som biltema fast mer transport och entreprenad. Mer det går och handla även som privat person dom har även nu börjat med reservdelar till bilar.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Vart en del på Swedol. För jobbets och min del. Ett riktigt bra ställe.
Blev en bränsle slang från biltema. Ögonmåtta hålets storlek och hitta två som var hyffsat lika och en passa.
Så nu med ny olja är vibrationer borta:-) som kom när man svängde stillastående.
Så byte av olja till servon var nog en hel del år försenat:-).
Gick fort att laga iaf:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Servoslang

Ibland är det bra med haveri ibland så :))
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Servoslang

Gott att det är fixat så fort och att det förde något positivt med sig!

Inte för att vara negativ, men jag använde Biltemas bränsleslang en gång och den fick sprickor inom bara någon vecka :shock: ..kan dock ha varit dålig kvalité på just den jag köpte vid det tillfället.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Ja verkligen ibland är ett haveri bra:-).

Räknar inte med att slangen ska hålla så väldigt länge. Var en bit som köptes så finns extra och behövs den köps rätt slangdel direkt

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Servoslang

:)

Fast jag tror nog att det var något mysko med den jag köpte, bör nog hålla för sådant :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Tycker det men om olyckan e framme igen har jag slang för ett rep till:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Servoslang

Biltema har även börjat få in PVC-slangar igen, de där "styling"grejorna som har röd eller gul färg, köpte på mig några 1-meters idag, kan vara bra att ha till olika projekt och "sätta färg på tillvaron", hehe :) Dock inget till servon tror jag inte då det är PVC.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Servoslang

Jo får tillägga.
Se till att ha slangklämmor också. Det hade inte jag så allt läckte ut igen. Efter 5km var oljan helt slut. Med slangklämmor är det nu tätt:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Servoslang Voyager 2004

Oj fyfasiken, det var ju inget kul! :( Det är tryck i systemet =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar