Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

gran voyager 2001

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

gran voyager 2001

Funderar på att ev köpa en Voyager som har följande fel: Sedan två veckor tillbaka går den bara på 4cylindrar,Har satt i 6 nya tändstift.Har inKöpt en tändspole,tändlägersgivare,Felkod,Enligt dator Är Tändspole B-Minus . Är det något som kan vara lättfixat och inte så dyrt?

MvH Kalle
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: gran voyager 2001

Vilken felkod är det exakt? Är de nya delarna monterade eller skickas det bara med vid köp?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: gran voyager 2001

Det stog inte vilken kod det var exakt men delarna är monterade. MvH Kalle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: gran voyager 2001

Ok, är nog P0354 tror jag den heter..

Kan vara alltifrån stiften till kontakten, PCM:en, kablaget på vägen från PCM till spolen, en ny defekt spole eller trasig PCM som kostar en hel del, då blir det inte värt det ifall det är sistnämnda.

ASD-reläet bör även kontrolleras genom att skifta med ett annat relä av samma spec., finns andra som går att byta mot i säkringsboxen.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: gran voyager 2001

Okej. ja då känns det som att jag hoppar över den bilen. Tack för hjälpen. Kalle
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: gran voyager 2001

Okej. ja då känns det som att jag hoppar över den bilen. Tack för hjälpen. Kalle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: gran voyager 2001

Ja, det känns lite osäkert, man skulle behöva felsöka den på plats i ett par timmar =) ..inget kul att lägga 8 tusen och sedan ytterligare 10-12 tusen om det är PCM:en, fast det kan ju även vara ett klipp, jag ska inte säga något när jag inte sett bilen :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar