Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

town and counry 01 tempgivare

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

town and counry 01 tempgivare

Min nyköpta bil har lite fel men idag när frugan skulle köra barnen, så startar den för att sedan sjunka på varvräknare och sen dö. Nästa start inga problem, vart tydligen lika igår. Felkoder förutom P 1684 och P0118.

Kalle
Annons
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: town and counry 01

Även eldörrarna funkar inte när bilen stått över natten.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01

Det kan nog vara koden till tempgivaren som stället till med startproblemet, jag hade bytt den till att börja med, en liten kostnad =)

Går den även trögt på startmotorn när den stått över natten? Kanske är batteriet som sagt, därav skjutdörren går så trögt?

Kontrollera även automatlådeoljan vad gäller startproblemet, kör bilen varm i 20-25 min och kör till plan mark och låt bilen stå på tomgång HELA TIDEN, lägg i parkeringsbromsen och bläddra igenom PRND.. och avsluta i PARK, låt bilen stå på tomgång även medans du kontrollerar oljenivån i lådan, bör ligga på strax under MAX. Notera, bilen ska alltså vara igång (till skillnad mot avstängd som när man kontrollerar motoroljan) när man kontrollerar nivån i automatlådan.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: town and counry 01

får kolla oljan och byta givaren då. Nej den går inte trögt på något sätt alls kollade oljan när jag köpte bilen dock inte nivån utan bara färgen och lukten. Laddade Batteriet fullt igår och idag innan jag startade mätte jag och då hade 12.17v på batteriet. Kalle
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: town and counry 01

Du har möjligen ingen länk till en givare, hittar inget på varken meca eller mekonomen =(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01

Du kan inte söka på Mekonomen, Meca osv., dom har aldrig delar till USA-bilar :) MEN, dom tar in från Hansen Racing, så du kan söka på http://www.hansenkatalogen.se" onclick="window.open(this.href);return false;, såg att den kostar 325:- kr, då får du hem den till din Mekonomen-butik (eller varifrån du handlar) på en dags leverans. Finn dock billigare på ebay.com USA, men då tar det ju kanske 1-2 veckor i värsta fall.

Kontrollera dock så att kontakten inte glappar till givare eller om du hittar något fysiskt fel på kablaget kanske, innan du ev. beställer och byter sensor.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: town and counry 01

Du är en pärla!!! Nu till nästa "dumma" fråga vart sitter den? =) Kalle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01 tempgivare

Här sitter givaren =)

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... givare.jpg[/bilder]
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: town and counry 01 tempgivare

nu när jag tittade efter denna... så såg jag en massa rör som inte har några slangar kopplade till sig på torpedvägen, vad är dessa?

Kalle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01 tempgivare

Kan det vara att bakre värmepaketet inte är inkopplat eftersom du inte har någon värme där bak? Kanske rostat sönder så förra ägaren kopplat bort detta? Kan du annars ta en bild på vad du menar? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: town and counry 01 tempgivare

Så ser det ut såg även att det är lite förmycket kylarvätska. Har der med det bakre paketet att göra?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Bilagor
uploadfromtaptalk1384269120143.jpg
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01 tempgivare

Kan du se om du hittar vart rören leder i motorrummet, andra änden så att säga? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: town and counry 01 tempgivare

Nja står jag framför bilen så går det ner bakom motorn till vänster sen ser jag inge mer...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: town and counry 01 tempgivare

Jag TROR att dom går till bakre värmepaketet efter att snabbt kikat på sprängskissen, dock känner jag mig lite förvirrad över bilden, men det verkar ju vara logiskt eftersom du inte har någon värme där bak, förra ägaren kände väl att det inte spelade någon roll då man ändå får värme ifrån fronten och att det bara är en onödig kostnad med ett nytt värmepaket =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: town and counry 01 tempgivare

Jo så är det säker är det ett separat värmepaket bak alltså... hur dyrt? Ja men man klarar sig ju bra utan känns bara att dom sa att allt funkade på bilen.. :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Skriv svar