Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Koda nyckel town and country 01

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Koda nyckel town and country 01

Av vad jag har läst så kan man bara koda egen nyckel om man har två som är kodade? Går det att kringgå? Om inte vad kostar det att koda på verkstad? Är transponder nykeln inte fjärren jag menar. Kalle
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Koda nyckel town and country 01

Jepp, tyvärr så är det så att man behöver TVÅ fungerande transpondernycklar, annars måste man åka till en verkstad som har DRBIII-scantool, kostar nog alltifrån 1000-2500:- kr, nyckeln kan du köpa själv på ebay.com så att du slipper den kostnaden hos Chrysler/Fiat :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Koda nyckel town and country 01

Kan en sän här funka annars? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... Track=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Kalle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Koda nyckel town and country 01

Tvivlar starkt på det, måste vara Chrysler DRBIII scantool och det är inte många kopior som uppfyller de kraven, kostar MÅNGA tusen :) ..Arvid78 på forumet tipsade dock om en säljare på ebay.com som kommit över en massa datorer som han säljer för 3 tusen styck, an vara värt att kika på :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Koda nyckel town and country 01

På min nyckel som jag har står det: VALET KEY vad innebär det?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Koda nyckel town and country 01

VALET KEY är ingen transponder, det är om du lämnar ifrån dig bilen till någon som ska parkera den exempelvis, betjänt?? :mrgreen: Den kan inte öppna några handskfack eller andra lås som bilen ev. har.

Kan du ta en bild på nyckeln och lägga upp? Har du endast den nyckeln och ingen annan? En transpondernyckel är av mjuk plast och har grå färg :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Koda nyckel town and country 01

Så här ser den ut, men om jag inte har en transponder key hur kan jag då köra om jag nu har startspärr?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Bilagor
uploadfromtaptalk1384187319081.jpg
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Koda nyckel town and country 01

Aha, men så som den ser ut så är det en transponder fast metallen är fräst så att den egentligen bara kan starta bilen (och låsa dörrarna manuellt), dvs. den kan ej öppna handskfacket eller förvaringsboxen i mittraden (om bilen har detta).

Då måste du åka till en verkstad med DRB-verktyg för att kunna programmera ytterligare nycklar, fråga om offerter från olika ställen, räcker med en nyckel då du kan programmera flera själv när du har två =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Koda nyckel town and country 01

Var till den lokala snubben i borlänge men han snackade om att min ebaynykel inte gick att koda alls då det var feågan om nå nummer på transponder chipet som inte stämde hur funkar det igentligen? Kalle

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Koda nyckel town and country 01

Kollade ni siffrorna i befintlig nyckel? Finns chip att köpa på ebay som inte alls är dyra, vilket nummer kom ni fram till?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Koda nyckel town and country 01

Tror han sa att den befintliga nyckeln slutade på 5 och den jag köpt på ebay slutade på 10.... så det måste alltså oxå stämma innan man åker till verkstaden och kodar in den till bilen.
Skriv svar