Hej, jag har precis köpt en fullutrustad Dodge Durango 2007 med hemi motorn.
Är störtnöjd men bilen har en irriterande säkerhetsfunktion i det fabriksmonterade fjärrstarten.
Fjärrstarten fungerar som så att man kan starta bilen med fjärren, men inte köra iväg om man inte stoppar i nyckeln, den stänger då av sig, den stänger också av sig om man har för lite bränsle, eller om någon felkod finns eller uppkommer, eller om man inte stoppan i nyckeln på 15min.
Funktionen är underbar då den känner av temperaturen och brassar på full kyla eller värme på fönstren ink värmeslingorna i bakrutan, stolarna och sidorspeglarna.
Men nu till problemet, det finns även en säkerhetsfunktion som gäller dörrarna och bakluckan..
Det fungerar som så att fjärrstarten stänger av sig direkt om man öppnar bakluckan eller någon passagerardörr, på förardörren har man 25sekunder på sig att då trycka i nyckeln, annars stänger den av sig.
Denna funktion vill jag få bort, jag vill kunna fjärrstarta och öppna bakluckan och packa, eller sätta fast barnen och dyl utan att nyckeln sitter i,
Jag hittar ingenting på nätet mer än at fjärrstarten antagligen får sin info genom datakommunikation, alltså finns det ingen kabel att knipsa..
Det finns firmor i svergie som har verktyger för att programmera men ingen kan garantera att det går och vet inte ens om dem parametratna finns att ändra på, 1000kr i timmen och dem vet inte ens var dem skall börja leta.
Tusan varför finns det ingen lite bypass modul eller dyl.
Behöver verkligen er hjälp, tips och ideer mottages tacksamt!
Durango 2007 Fjärrstart, frabriksmonterad, omprogrammering?
- PatrikElektriker
- Station Wagon
Durango 2007 Fjärrstart, frabriksmonterad, omprogrammering?
Senast redigerad av Avenger den tis 04 feb 2014, 00:54, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Förut: 2005 Dodge Ram 5,7 2x4 Daytona Quadcab
Nu: 2007 Dodge Durango 5,7 AWD
Nu: 2007 Dodge Durango 5,7 AWD
Annons
Re: Durango 2007 Fjärrstart, frabriksmonterad, omprogrammeri
Stort grattis till nya bilen!!
Släng gärna upp en eller två bilder på Durangon..
Min tanke kring problemet; Jag tror inte det går att ordna på något enkelt sätt då det är integrerat i modulerna, det är som du säger att man får kolla upp om det finns någon som är riktigt insatt i Chrysler DRBIII verktyg, men om det ens fungerar framgår ju inte heller i någon manual verkar det som =(
Min tanke kring problemet; Jag tror inte det går att ordna på något enkelt sätt då det är integrerat i modulerna, det är som du säger att man får kolla upp om det finns någon som är riktigt insatt i Chrysler DRBIII verktyg, men om det ens fungerar framgår ju inte heller i någon manual verkar det som =(