Chevrolet transport med dörrlåsproblem
Chevrolet transport med dörrlåsproblem
när jag lägger i växel så låses ju alla dörrar på bilen men man kan ju trycka och öppna dörrarna på knappen framför fönsterhissknappen men nu e de så här , den la av för mig här om dan då började den bråka kom och gick nu har den lagt av helt jag kan alltså få i gång den om jag håller ricktigt länge på knappen då kommer den i gång och den andra sidan funkar hur bra som helst , jag har hittat själva boxen den sitter på höger sida under handk facket har haft ner den och haft i sär den men det är inte mycket jag kunde se som va fel ,är det bara att byta den eller kan det vara något annat
Annons
Re: Chevrolet transport med dörrlåsproblem
Den funktionen ställer jag in med nyckeln. Kolla i instruktionsboken och kanske göra en ominstallation?wipwip skrev:när jag lägger i växel så låses ju alla dörrar på bilen men man kan ju trycka och öppna dörrarna på knappen framför fönsterhissknappen men nu e de så här , den la av för mig här om dan då började den bråka kom och gick nu har den lagt av helt jag kan alltså få i gång den om jag håller ricktigt länge på knappen då kommer den i gång och den andra sidan funkar hur bra som helst , jag har hittat själva boxen den sitter på höger sida under handk facket har haft ner den och haft i sär den men det är inte mycket jag kunde se som va fel ,är det bara att byta den eller kan det vara något annat
nej du de gick inte, jag har ingen fjärr till min då men, jag provade att nollställa den med lägena då, men de e samma för de, men det går att låsa med knappen men inte låsa upp, och det är inte knappen som är kass de har jag redan provat då,
Fungerar det att låsa upp alla dörrar genom att hålla kvar nyckeln i lås-upp position några sekunder?
nej det har de aldrig gjort för mig jag har alltid använt knappen på dörren när jag låser bilen ett tryck sen stänger jag så låser den efter ett par sekunder och jag har använt knappen på dörren när jag har låst upp bilen med för att låsa upp resten av dörrana men de går inte nu då på förar dörren
Jag har heller ingen fjärr men jag gick efter dessa beskrivningarna. Nu vet jag inte hur man lägger upp bilder här de men finns på mitt personliga fottoalbum...wipwip skrev:nej du de gick inte, jag har ingen fjärr till min då men, jag provade att nollställa den med lägena då, men de e samma för de, men det går att låsa med knappen men inte låsa upp, och det är inte knappen som är kass de har jag redan provat då,
ja de va så jag gjorde och nu har jag sätt den så den inte låser dörren när jag lägger i växeln men knappen funkar inte för de jag tror de e glapp någon stans men de e bara frågan var ,
Det är inte ovanligt med kabelbrott under mattan på höger sidan fram där går kablarna upp till styrboxen.
ok ska ta och kolla detta tackar så länge
kollade upp kablarna som ligger på golvet och hittade en som hade ärjat av men den va tydligen inte till kanappen men jag har följt upp kabeln som öppnar dörrarna och det är en orange med svart streck , låser jag dörrarna och tillsluter den till jord så öppnas dörrarna , och den kabeln går ända bort till vänster dörr , jag satte i en nål i kabeln och provade även där och de fungerade där me , då måste väll problemet vara inne i dörren eftersom de inte fungerar på knappen
wipwip skrev:kollade upp kablarna som ligger på golvet och hittade en som hade ärjat av men den va tydligen inte till kanappen men jag har följt upp kabeln som öppnar dörrarna och det är en orange med svart streck , låser jag dörrarna och tillsluter den till jord så öppnas dörrarna , och den kabeln går ända bort till vänster dörr , jag satte i en nål i kabeln och provade även där och de fungerade där me , då måste väll problemet vara inne i dörren eftersom de inte fungerar på knappen
Jag kopplade in fjärrstyrningen i helgen och vet att vid din vänstra fot så är det 2 kablar som är röd/svart och orange/svart som styr c-låset och dessa ligger i en stor kabelstam. De kablarna går in i dörren. Färgerna är samma som går till dörrlåset men under själva låsknappen är det andra färger. Då måste det betyda att där inne i dörren finns en koppling som kanske ärgat.
ja de e nog så ja får väll riva dörrsidan till helgen på den , du sa att du kopplade fjärrlås ,är det något extra du har köpt till den eller , bara undrar för jag har ingen fjärr till min och de e jobbigt i bland när man ska öppna och låsa i jobbiga sitvationer, var har du köpt de i så fall om man får undra och va gav du för ett sånt , 
Jag köpte denna:wipwip skrev:ja de e nog så ja får väll riva dörrsidan till helgen på den , du sa att du kopplade fjärrlås ,är det något extra du har köpt till den eller , bara undrar för jag har ingen fjärr till min och de e jobbigt i bland när man ska öppna och låsa i jobbiga sitvationer, var har du köpt de i så fall om man får undra och va gav du för ett sånt ,
http://www.ebay.com/itm/311000159766?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar klockrent! Dioden blinkar som den vore larmad:) Blinkersen lyser när du "larmar" på eller av. Köper du ngt liknande kan jag guida dig med inkopplingen.
Till den förra Chevan köpte jag en en enhet som hette ZV55 som var flera gånger dyrare som du kan söka på ebay.
Dessa har samma funktioner bara det att den senaste var 400 kr billigare:).
om de fungerar så bra så är det ju inget att fundera på så den tror jag att jag beställer direkt jag återkommer till dig när jag får den och ska börja att koppla in den då tackar för detta så länge 
Fyllet skrev:Jag köpte denna:wipwip skrev:ja de e nog så ja får väll riva dörrsidan till helgen på den , du sa att du kopplade fjärrlås ,är det något extra du har köpt till den eller , bara undrar för jag har ingen fjärr till min och de e jobbigt i bland när man ska öppna och låsa i jobbiga sitvationer, var har du köpt de i så fall om man får undra och va gav du för ett sånt ,
http://www.ebay.com/itm/311000159766?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar klockrent! Dioden blinkar som den vore larmad:) Blinkersen lyser när du "larmar" på eller av. Köper du ngt liknande kan jag guida dig med inkopplingen.
Till den förra Chevan köpte jag en en enhet som hette ZV55 som var flera gånger dyrare som du kan söka på ebay.
Dessa har samma funktioner bara det att den senaste var 400 kr billigare:).
hallo och god fortsättning . du sa att du kunde hjälpa mig med inkoppling , jag har nu fått den och det är den billigare då den du har vad jag har förstått , de va ju lite kablar som ska på plats som sagt men du har ju redan gjort detta och de funkar ju bra för dig , har du något schema eller något eller vet du var alla kablar ska kopplas och var placerade du själva dosan under ratten eller var blir bäst och själva dioden som blinkar lägger man uppe på brädan förstår jag då eller