Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

ventilation i chrysler voyager 96

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
rambo
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 08 jan 2015, 23:02

ventilation i chrysler voyager 96

Hej jag har bara ventilation på min framruta och fläkten går bar a på högsta. Jag ska byta fläktmotståndet men löser det att jag kan ändra ventilation i bilen så jag kan få luft mot golvet eller är det något annat jag ska titta på ?
Annons
Användarens profilbild
WBC33
SUV
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 22:24
Ort: Stockholm

Re: ventilation i chrysler voyager 96

Är säker på att det inte hjälper att bara byta fläktmotståndet. Detta motstånd styr bara fläkthastigheten. Kan inte komma på ett lätt sätt att kolla det andra felet, men en gissning är attt det är något som felar i kontrollpanelen för värme och ventilation, alternativt att (om jag minns rätt att detta finns i denna modell) elmotorn som styr spjällen i luftkanalerna inte funkar som den ska pga elfel,trasig etc.

Har du tillgång till servicemanualen så kolla i kapitlet för värme och ventilation samt kopplingsschemat för detta.
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Skriv svar