Då var det dax igen, problem med Chryslern.
Ska väl först gå tillbaka en månad då oljestrycksmätaren började lysa vid längre körning med bilen, när jag kommer ner på låga varv så flimrar varningslampan för att lite senare lysa helt, försvinner dock vid höga varvtal. Vad kan detta bero på?
Och i fredags när jag skulle åka iväg så känner jag hur bilen hugger till, och plötsligt börjar Engine lampan lysa. Jag får ut felkoderna p0700 samt p1684, vad kan detta bero på? Växeln har lagt sig och låst sig på 2an.
Motorn verkar för övrigt gå bra och låter bra, dock hugger och rycker bilen till.
Vänliga hälsningar
Andreas
Hjälp med Chryser 300M 99, automat. (felkod 0700 samt p1684)
- hAzel_eYeZ
- Van
Annons
- hAzel_eYeZ
- Van
Re: Hjälp med Chryser 300M 99, automat. (felkod 0700 samt p1
Skulle det kunna vara växelreglaget mån tro? 
P1684=Batteriet varit bortkopplat
P0700=Allmän felkod rörande lådan. Du får kolla med en riktig felkodsläsare
Oljetryckslampa som lyser=Lågt oljetryck. Kan vara för tunn olja eller oljepumpen som börjar ge sig
P0700=Allmän felkod rörande lådan. Du får kolla med en riktig felkodsläsare
Oljetryckslampa som lyser=Lågt oljetryck. Kan vara för tunn olja eller oljepumpen som börjar ge sig
- hAzel_eYeZ
- Van
Oljepumpsbyte kan väl bli en rätt dyr historia va? 
Jag hittade tråden, från juni tror jag det var. Har du fortfarande det problemet
Det kan naturligtvis bara vara oljefiltret som strular. Biltema
Speciellt i kombination med trånga kanaler, enligt Avenger
Det kan naturligtvis bara vara oljefiltret som strular. Biltema
Speciellt i kombination med trånga kanaler, enligt Avenger
- hAzel_eYeZ
- Van
Nej. tror dock inte det är samma problem.
Då åtgärdades problemet, det var en sensor som var trasig vilket gjorde att hastighetsmätaren la av och bilen la sig fast i 2ans växel
Nu lyser och flimrar oljetryckslampan samt att motorlampan lyser och att den har låst sig i 2ans växel.
Så allt detta, oljetryckslampan i kombination med att motorlampan lyser skulle enbart kunna vara oljefiltret?
Då åtgärdades problemet, det var en sensor som var trasig vilket gjorde att hastighetsmätaren la av och bilen la sig fast i 2ans växel
Nu lyser och flimrar oljetryckslampan samt att motorlampan lyser och att den har låst sig i 2ans växel.
Så allt detta, oljetryckslampan i kombination med att motorlampan lyser skulle enbart kunna vara oljefiltret?
Något om sensor och hastighetsmätare stod det inget i den tråden som jag läste. Dock om oljelampan.
Det var det jag menade med fortfarande
.
Nej, jag tror inte motorlampan larmar för Biltemas oljefilter, även om den borde
.
Motorlampan lyser för p0700
. Oljetryckslampan för något annat 
Det var det jag menade med fortfarande
Nej, jag tror inte motorlampan larmar för Biltemas oljefilter, även om den borde
Motorlampan lyser för p0700