Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Styrsnäcka eller servopump vojje -05

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
DaTrucka
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 08 sep 2011, 12:11

Styrsnäcka eller servopump vojje -05

tjo.

På väg till jobbet idag så började det väsa/skorra från styrningen.
Misstänker snäckan, hann tyvärr inte titta närmare vilket av dom det är.
Frågan är om det är knöligt att byta själv?
Har inte tillgång till lift, går det att komma åt om man pallar upp?
Är det värt att handla på skroten, eller ska man satsa på nytt?

Butte servopump på min förra vojje -98 i garaget. Bland det jävligaste jag gjort. Inget man ser fram emot.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Styrsnäcka eller servopump vojje -05

Hej,

Jag har läst (vet inte om det är sant) att styrsnäckan är ett vanligt fel på nästan alla Voyagers :roll:

För hög värme verkar vara boven, så en oljekylare till servon kan vara en lösning enligt vissa amerikanska forum, men dessa kylare kostar mycket.

Bild

Jag läste lite i servicemanualen och det verkar vara samma procedur som för de äldre generationerna Voyagers, lite många moment att förklara här men det verkar vara en överkomlig "operation" tror jag =)

Det hade underlättat med en saxlyft, så liknande föhållande om du ska göra det själv vore bra, och framförallt din säkerhet att tänka på först av allt!

Men en verkstad borde kanske inte ta alltför mycket att göra jobbet om du ordnar delarna själv, upp till dig =)

En ny styrsnäcka är att föredra med tanke på att det verkar vara ett återkommande fel på dessa bilar, varav en beg. kan ge upp närsomhelst (även en ny kan ju gå sönder men då är det iaf garanti).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar