Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Ginger
Minivan
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 06 feb 2012, 07:22
Ort: Kalmar

Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Hej!
Söker listen som sitter under strålkastana på min Grand Voyager 2009.
Har hittat en, begagnad på e-bay men den finns i USA och frakten blir oproportionellt hög i förhållande till priset på delen, dessutom är det en repa på den... Är det någon här som har något tips på någon firma i Sverige eller på närmare håll i Europa som kan ha såna här delar?
Jag har mailat några firmor som säljer delar till amerikanska bilar på nätet men inte fått napp. Det är den vänstra jag behöver.
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Tjena!

Har du kollat med www.bildelarosby.se ifall de har kromlisten, samt andra bildemonteringar som har skrotat de årsmodellerna av Voyager?

Hittade också en list på ebay.com och totalpriset inkl. frakt, tull och moms blev ganska mycket, denna går på 750:- kr med allting:

http://www.ebay.com/itm/5113149AA-CH104 ... M3&vxp=mtr

Du kan även höra med din närmsta aukt. handlare vad de har för pris, troligen över tusenlappen men man vet aldrig, de kanske överraskar.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Kollade runt lite mera och det var nog rätt billigt med 750 kr totalt för en ny list.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ginger
Minivan
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 06 feb 2012, 07:22
Ort: Kalmar

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Tack för tipsen!
Ja, skall höra med någon auktoriserad först men känner på mig att under 750:- blir det nog inte.
Beställer nog den på ebay...
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Kolla även med någon bildemontering, det kanske går att hitta listen för halva det priset inkl. frakt, men troligen inte eftersom de gärna vill sälja hela stötfångaren/fronten om nu inte bilen är skadad där fram vill säga (så att just den listen har klarat sig).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ginger
Minivan
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 06 feb 2012, 07:22
Ort: Kalmar

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Fick tag i listen för 380:- på bildelar i Osby efter ditt tips Avenger!
Det måste väl ändå vara ett "bargain" förhållandevis...?

Är ju inte hela världen med en trasig list men jag vill att den skall vara i toppskick rakt över. Har älskat den här bilen sedan första provturen, dricker soppa som en kamel, käkar bromsar som en dreamliner och är otymplig på svenska varuhusparkeringar (ställer den alltid längst bort i ett hörn) Men den är så otroligt praktisk och dessutom så härligt amerikansk och har visat sig vara av bra kvalitet ändå. Har inte haft många problem med den.
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kromad list till Grand Voyager 2008-2010

Jag tycker att det var ett bra pris!

Var det med frakt eller bor du i närheten så att du hämtade den på plats?

Javisst vill man ha bilen "komplett" så att säga, utan massa småfel. Kvalitén är väldigt bra i det stora hela, man får ofta mycket för pengarna när man köper en Chrysler/Dodge/Jeep då bilarna brukar ha gott om utrustning som inte alltid är så självklart hos andra bilmärken.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar