Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
misterhansson
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 16 jun 2016, 15:28

Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

Skulle behöva hjälp att hitta gasfjädrar till baklucka på vår Grand Voyager samt lamda. Var sjutton kan man beställa till ett vettigt pris? Förslag mottages gärna! Köper gärna inte begagnat från nåt ställe.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

Tjena!

Vilken lambdasond är det du behöver, upstream eller downstream?

Kollade lite snabbt på reservdelssidorna i Sverige och såg att delarna kostar cirka 2700-2900:- kr hos dem.

Beställer du från exempelvis USA (ebay.com) så kostar det runt 1200-1400:- kr inkl. frakt, tull och moms ("märkesdelar", något annat är inte att rekommendera).

Skriv gärna vilken lambdasond du söker så kan jag ta fram ett par länkar.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
OLiX
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 24 apr 2016, 08:00

Re: Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

Hej,

Ny gasfjäder till bakluckan till min Voyager -06 köpte jag på Mekonomen för ett par hundralappar. Skulle kunna vara samma på en -03...
Enda kruxet var att den nya gasfjädern inte passade på original "kul-infästningen", så det blev ett återbesök hos Mekonomen så fixade dom nya infästnings-skruvar (utan extra kostnad). Tänk på det om du inte köper original:)

/OLiX
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

Ja precis, jag glömde nämna att de sidor jag kikade på här i Sverige är Hansen Racing samt Åbergs VTC. Mekonomen och Autoexperten osv. har utöver Hansen Racing's sortiment även dessa andra gasfjädrar som du nämner, men som kräver lite komplettering.

Hos Hansen Racing och Åbergs VTC kostar de runt 620-720:- kr/st (om jag minns rätt) och i USA kan man hitta samma märken för cirka 700:- kr/2 st (inkl. frakt och övriga avgifter).

Lambdasond i Sverige ligger på runt 1500:- kr för en plug-n-play sensor av känt märke (hos Hansen Racing och Åbergs VTC). Samma märke går att hitta i USA för runt 500-700:- kr inkl. frakt och övriga avgifter (om inte ännu billigare, kikade inte så noga just nu).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tisa75
Van
Inlägg: 59
Blev medlem: sön 04 nov 2012, 12:28

Re: Reservdelar till Grand Voyager 2003 3.3

du kan ju alltid ta hem från Tyskland, http://www.bildelaronline24.se/febi-bilstein/7548501 jag handlar ofta därifrån, bra priser, 89kr frakt och man får hem det till dörren via UPS utan extra kostnad.

dock hade dom inga Lamdasonder hemma nu när jag kikade lite snabbt innan jobbet.

priserna ändras dagligen så det lönar sig att gå in och titta flera gånger innan man beställer.


/Timo.
Skriv svar