Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
BamZe
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 20:26

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Tjenare!
Då var prylarna beställda. De blev 218 dollar till slut. Fjäderbenslagringen kostade ju 22$ och frakten
44$ så tänkte de är lika bra och beställa två stycken då direkt. För frakten va ju ändå så dyr.
Så jag hoppas verkligen att länkarna ni postade igår är rätt så sakerna passar till min bil :)

Så nu längtar man till prylarna kommer, men de lär väl tar några veckor kan jag tänka mig...

På vägen hem lyckades jag nolla färddatorn. Så jag körde i 80km i timmen hela vägen hem,
och lite genom stan. Då drack den 0.78. Och de är ju JÄVLIGT bra enligt mig :) Alla säger ju
att dom är så törstiga. Men jag ligger hellre i 90km i timmen istället för 110 med tanke på bensin
förbrukningen. Detta är ju en glidare, inget fart monster :)

Vad de gäller projekt tråden och bilder, så får de bli imorgon. Vi drack massa kaffe o åt köube kaugor, så de han ju bli mörkt när jag skulle fotografera bilen :( Men de kommer imorgon :)


mvh bamze
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Härligt :)!!

Passar till din bil gör dem, där är det inga problem vad jag vet iaf! :D

Du bör nog få delarna ganska så omgående, det ska nog inte ta "flertalet" veckor hoppas man inte :P

Bra förbrukning, det lönar sig ofta att köra i "landsvägsfart" med de flesta bilar :)

Javisst blir det snabbt mörkt ute :lol: Efter kl. 15 så börjar nedräkningen till mörkret :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Det låter som ett klart bra pris, ja :)
Användarens profilbild
BamZe
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 20:26

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Tjenare!
Tar upp tråden igen då jag har märkt hjullagerna bak är kassa, eller framför allt ett
av dom. Är de nån som kan hjälpa mig att hitta vad de är för lager jag ska beställa
som passar min bil bak ? För dom jag beställde stod att de va "front"

Man kan ju hoppas på de är billigare lager bak :)

Mvh
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Jag är på mobilen nu men enklast är att gå in på rockauto och kolla vilka artikelnummer de listar och sedan kan man kolla på eBay om någon har billigare där. Ofta är rockauto billigast.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Här är tre länkar från ebay som bör stämma och som skickar worldwide, de är för de med skivbroms bak (första länken är pris per par, de andra är pris per styck):

http://www.ebay.com/itm/2-Rear-Wheel-Hu ... 27ba00f315" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/NEW-Rear-Wheel- ... 230fafca38" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/NEW-Rear-Wheel- ... 25681dc7a7" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
kimi
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 26 sep 2012, 11:53

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

tja! denna tråd skapades ju för ett tag sedan och länkarna är fortfarande aktuella.. googlade efter billiga hjullager [fram] till en chevrolet transport -98, och fann då denna tråd.. sett, sagt och gjort. följde avengers länk och beställde idag ett par hjulnav via ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0879563623" onclick="window.open(this.href);return false;

de gick på 800 kr med frakt. nu är det bara att hoppas på att delarna passar och att de kommer fram :D.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Det påminner mig om att jag behöver beställa till min, något av hjullagren fram har börjat brumma.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Ja, nu blev ju jag orolig, hoppas dom passar :D

Vilken länk tog du? :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Det ska vara korrekt vad jag kan se.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Laga hjullager på Chevrolet Trans Sport -00 ?

Ojdå, jag glömde kolla länken i hans inlägg, det verkar stämma som sagt :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar