Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:8-)

Då måste jag fråga, hur funkar forumet i MAC? :) Inget som ser udda ut eller liknande? All feedback är bra :D

Det är värt att kolla efter någon sprucken lödning, inget finns att förlora på det :)
Det funkar bra. Jag vet dock inte om det ser ut som det är tänkt men t.ex när jag lägger upp bilder i tråden så kommer inte hela bilden med. Den skalar inte ner/upp bilden så att hela syns utan man måste högerklicka, välja öppna i nytt fönster för att se allt.

I övrigt funkar det perfekt.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Jo då verkar forumet fungera som det ska, bilderna ska vara så tillsvidare :)

Nu gäller det bara att få fler medlemmar :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Jo då verkar forumet fungera som det ska, bilderna ska vara så tillsvidare :)

Nu gäller det bara att få fler medlemmar :D
Aha. men då funkar allt som det ska.

Jag tycker detta är det bästa forum jag nånsin varit medlem i. Skitbra hjälp, svar varje dag, bra svar dessutom, och extremt mycket hjälp. Mycket bra måste jag säga =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Tack så mycket! Uppskattas enormt mycket ska du veta! ;)

Kommer inte på några fler nödvändiga funktioner till forumet just nu, så det blir att finslipa den lilla e-butiken samt de andra extrasidorna jag har lagt till :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Tack så mycket! Uppskattas enormt mycket ska du veta! ;)

Kommer inte på några fler nödvändiga funktioner till forumet just nu, så det blir att finslipa den lilla e-butiken samt de andra extrasidorna jag har lagt till :)
ja det är bra som det är ;)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Så här svarade de om fälgarna:

"Hej igen.

Det är et:0 på 7X16, vilket betyder ca 40 mm breddning.

8X16 har et: +13 vilket blir ungefär lika mycket.

Vi har ju inte provat denna fälg på denna bil så vi kan ju inte garantera att det passar för bromsar och dylikt.

Ett annat problem är navcentrering. då det inte finns centreringsringar som styr upp navhålet. Det kan uppstå vibrationer utan navcentrering.

Men du kan ju givetvis köpa 1st fälg och prova och se hur det funkar. Eller komma till oss om du inte bor för långt bort.

Har inte 7X16 fälgen på lager just nu, men den ligger på order och kommer hem under nästa månad.

8X16 finns på lager"
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Ojdå, körde dom 0 i ET :shock:

Ja då går det ju inte, man tycker nästan att dom borde haft olika val vad gäller ET-måttet, det finns ju som sagt fler som vill ha dessa fälgar :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Ojdå, körde dom 0 i ET :shock:

Ja då går det ju inte, man tycker nästan att dom borde haft olika val vad gäller ET-måttet, det finns ju som sagt fler som vill ha dessa fälgar :(
Ja verkligen.

Fast nu har jag varit ute och bråkat lite med stereon. Ingen framgång alls. Den är numera helt död. Startar inte eller nåt alls. Enda som händer är att anti-theft-lampan börjar blinka när tändningen är av och då hörs det ett knäppande i trakten runt/bakom instrumentpanelen/mätarhuset. Låter som ett relä som klickar av och på.

Har filmat två filmklipp med min iphone som visar klickandet. (Ljudet kan vara lite efter då just min iphonemodell egentligen inte kan filma)

http://s122.photobucket.com/albums/o248 ... G_0369.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s122.photobucket.com/albums/o248 ... G_0399.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Hmm, om du ändå ska köpa en CD-stereo så kanske du skulle göra det först, och sen om problemet kvarstår så får man börja felsöka ytterligare, om felet nu inte var stereon.

Detta är bara ett exempel, men kanske en sådan här stereo? :

http://cgi.ebay.com/CHRYSLER-P05064300A ... 230cff3466" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Hmm, om du ändå ska köpa en CD-stereo så kanske du skulle göra det först, och sen om problemet kvarstår så får man börja felsöka ytterligare, om felet nu inte var stereon.

Detta är bara ett exempel, men kanske en sådan här stereo? :

http://cgi.ebay.com/CHRYSLER-P05064300A ... 230cff3466" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag hade faktiskt tänkt att köpa en cd-växlare och använda den som sitter där nu. Men det är nåt skumt med den.

Vad kan det vara som klickar? Finns det något relä eller något alls bakom instrumentpanelen vid ratten, som har med stereon att göra, som kan klicka?

Den du länkar till, den är fin, men jag tror inte den passar? Den har fyra skruvhål, 2 var sida, min ser inte ut så. Dessutom har min en helt annan form i själva ramen i bilen där den ska sitta, vet inte om det syns i filmklippen?

Tror inte den hade passat? Det verkar mer som att denna hade passat bättre: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHRYSLER ... ioQ5fVideo" onclick="window.open(this.href);return false;

Fast ingen av dom har skruvhålen där min har dom. Min har endast 2 skruvhål och de sitter diagonalt.

Och hur gör man med en sådan stereo? Har den utgångar/stöd för alla 8-10 högtalare som min bil har?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Aha, vilken otur :( Enligt servicemanualen så står det inget om "klick" vid felsökningsschemat, så jag har ingen aning vad det är, har aldrig varit med om det innan. Har du ingen annan stereo att prova med på något sätt? Det bästa vore att klargöra om stereon är defekt eller om det är något annat.

Den jag länkade till passar om man ändrar om sidorna och fäster den på annat sätt (jag har så i min Dodge och det ser ändå snyggt ut), men den du länkade till passar ju desto bättre på det sättet (men lite dyr tycker jag :) ), men tror du behöver adapterkablar i så fall, finns på ebay också.

I Chrysler Original servicemanual står det att det finns MAX 6 högtalare i Chrysler Vision :roll: kanske är någon som monterat i efterhand? Ska finnas i dörrarna fram, vid vindrutan samt där bak i hatthyllan.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Aha, vilken otur :( Enligt servicemanualen så står det inget om "klick" vid felsökningsschemat, så jag har ingen aning vad det är, har aldrig varit med om det innan. Har du ingen annan stereo att prova med på något sätt? Det bästa vore att klargöra om stereon är defekt eller om det är något annat.

Den jag länkade till passar om man ändrar om sidorna och fäster den på annat sätt (jag har så i min Dodge och det ser ändå snyggt ut), men den du länkade till passar ju desto bättre på det sättet (men lite dyr tycker jag :) ), men tror du behöver adapterkablar i så fall, finns på ebay också.

I Chrysler Original servicemanual står det att det finns MAX 6 högtalare i Chrysler Vision :roll: kanske är någon som monterat i efterhand? Ska finnas i dörrarna fram, vid vindrutan samt där bak i hatthyllan.
Ja jag får väl gå ut ock räkna dom. Tycker det är olika beroende var på nätet man läser om kärran. Ett ställe säger 10, ett annat 8 och ett annat 6. jag vetefan vad jag har.

Men det sitter högtalare på följande ställen som jag sett:

* Vindrutan
* Framdörrarna
* Hatthyllan

Detta blir ju 6st som du säger. men jag vill minnas att det finns i bakdörrarna med?
Adapterkablar är ju minsta problemet överhuvudtaget tycker jag.

Det största är ju framförallt varför min stereo är heldöd. Det andra är passformen, den du länkar till är rund medan min är fyrkantig. Och det sista är hur man ska kunna fästa den i bilen. Skruvhålen sitter ju inte alls på samma ställe.

Hur ser det ut i din Dodge och hur såg din gamla stereo ut?
Du har ingen möjlighet att efterforska, du som kan dessa bilar, om vad det kan vara som klickar bakom instrumentpanelen, i samband med antitheftlampan? För du såg nog tydligt på filmerna att det klickar exakt samtidigt som lampan tänds.

Och till sist, vad står det egentligen om felsökning på min stereo i din manual?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej igen!

Okej, men 6 st ska det stitta original i alla fall, eftersom chryslers egna servicebok säger det :)

Jag hade en liknande stereo som du innan och bytte från en defekt Sebring men den är som sagt också lite glapp i vid en knapp. Men jag tycker inte att det är ett stort problem vad gäller passformen, man ser ganska bra hur man ska göra när allt är på plats, lite inverkningar får man dock räkna med. Men annars är ditt andra alternativ att köpa en med liknande passform, där skruvhålen är uppe och nedtill, istället för på sidorna.

Om jag vore dig så hade jag nog inriktat mig på en "ny" stereo och skippat cd-växlare, dom är inte så pålitliga och går lätt sönder, speciellt vid de årtalen som passar din bil.

Jag har tyvärr ingen aning om varför det klickar, kanske bara är reläet som slår till och från eller liknande, har aldrig haft en sådan stereo med "anti theft", eller det var ett tag sedan i en gammal Town & Country från -93.

Servicemanualen säger generellt att man bör byta ut stereon om det inte är några uppenbara fel, dvs. om felet verkar vara internt i stereon så råder alltså Chrysler till och med verkstäderna att byta ut den, eftersom ingen elektrisk komponent hanteras i manualerna.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej igen!

Okej, men 6 st ska det stitta original i alla fall, eftersom chryslers egna servicebok säger det :)

Jag hade en liknande stereo som du innan och bytte från en defekt Sebring men den är som sagt också lite glapp i vid en knapp. Men jag tycker inte att det är ett stort problem vad gäller passformen, man ser ganska bra hur man ska göra när allt är på plats, lite inverkningar får man dock räkna med. Men annars är ditt andra alternativ att köpa en med liknande passform, där skruvhålen är uppe och nedtill, istället för på sidorna.

Om jag vore dig så hade jag nog inriktat mig på en "ny" stereo och skippat cd-växlare, dom är inte så pålitliga och går lätt sönder, speciellt vid de årtalen som passar din bil.

Jag har tyvärr ingen aning om varför det klickar, kanske bara är reläet som slår till och från eller liknande, har aldrig haft en sådan stereo med "anti theft", eller det var ett tag sedan i en gammal Town & Country från -93.

Servicemanualen säger generellt att man bör byta ut stereon om det inte är några uppenbara fel, dvs. om felet verkar vara internt i stereon så råder alltså Chrysler till och med verkstäderna att byta ut den, eftersom ingen elektrisk komponent hanteras i manualerna.
Ok. Vad menar du med "ny" stereo? En nyare chryslerstereo eller en ny vanlig man köper på mds och liknande?

Har du nån bild på hur det ser ut i din bil?

Min stereo har en skruv nertill och den andra verkar sitta upp i högra hörnet i sidan så att säga....om jag inte minns fel nu.

Jag märkte också idag när jag stängde dörren efter att ha meckat med stereon att det liksom surrade till nånstans som verkade komma inifrån vänster framskärm eller i området däromkring. Det lät typ en servomotor eller ett kärvande "skrikande" relä?

Börjar bli en del mystiska fel på bilen tycker jag?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Jag är aldrig sådan att jag köper nytt om det gamla går att laga, men på din beskrivning och video så verkar det som om stereon är defekt (men jag kan ha fel!).

Jag hade personligen köpt en Chrysler original stereo från ebay, men du kan mycket väl köpa en adapterpanel (från 1,5 din till 1-din storlek) och montera en "vanlig" stereo om du vill, det blir också snyggt, hade det på min Chrysler Stratus.

Jag ska försöka ordna fram lite bilder på min Dodge samt gamla Stratus, även Town & Country'n vi har nu.

Hade du motorn igång när du hörde det surrande ljudet?

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar