Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Jag är aldrig sådan att jag köper nytt om det gamla går att laga, men på din beskrivning och video så verkar det som om stereon är defekt (men jag kan ha fel!).

Jag hade personligen köpt en Chrysler original stereo från ebay, men du kan mycket väl köpa en adapterpanel (från 1,5 din till 1-din storlek) och montera en "vanlig" stereo om du vill, det blir också snyggt, hade det på min Chrysler Stratus.

Jag ska försöka ordna fram lite bilder på min Dodge samt gamla Stratus, även Town & Country'n vi har nu.

Hade du motorn igång när du hörde det surrande ljudet?

Mvh
Jonathan
Ok. men då blir det en cd-stereo från chrysler då. En "nyare" som du säger :P

Nej hade motorn och allt annat avstängt när jag stängde dörren. Det verkar på något vis höra ihop med stereoklickandet?
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Det är nog nåt rejält problem med stereon. Nu ikväll vid 2100-tiden när jag skulle åka och handla lite godis så klickade det bara när jag vred om nyckeln. Batteriet var dött. Jag fick koppla in min starthjälp som jag hade hemma (jävla tur det) och fick igång bilen till slut.

Verkar som att något ligger och drar ström, förmodligen stereon? Ska nog riva ur den igen imorgon och koppla ur kablarna så den inte ligger och drar.

Hur går det med bilderna på din dodge? =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Ojdå, har stereon laddat ur batteriet :shock:

Det är nog bäst du kopplar ur den imorgon som du säger! Hoppas du hann till affären och köpa godis! :D Här är det fullproppat med godis och film, men så är man lite halvdålig idag :(

Ska försöka ta lite bilder på Dodgen imorgon, måste ändå meka lite med den eftersom hela knappsatsen till fönsterhissarna råkade jag trycka sönder :D

Här är i alla fall en bild på min Stratus med 1-din stereo:

Bild
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Ojdå, har stereon laddat ur batteriet :shock:

Det är nog bäst du kopplar ur den imorgon som du säger! Hoppas du hann till affären och köpa godis! :D Här är det fullproppat med godis och film, men så är man lite halvdålig idag :(

Ska försöka ta lite bilder på Dodgen imorgon, måste ändå meka lite med den eftersom hela knappsatsen till fönsterhissarna råkade jag trycka sönder :D

Här är i alla fall en bild på min Stratus med 1-din stereo:

Bild
Ja jag hann till affären med 4 min marginal hehe. Men fick blåsa på i 150km/h på revingerakan =)
Köpte lite godis och läsk för jag fick inget kvinningt sällskap som tänkt ikväll så jag och vovven har roat oss med lite hipp-hipp avsnitt istället :P

Ja jag får koppla ur stereon imorgon. Ska be en polare om han kan felsöka den och se om det är nåt fel med den.

Var sa du föresten att slutsteget till min stereo satt? Tyckte du nämnde nåt om vid framrutan eller så?
Ifall det kunde vara det som knäpper??

Fast o andra sidan så har jag ju någon box innanför vänster bakskärm med, som verkar vara ett slutsteg. Ska fixa bild på det imorgon faktiskt.

Hur lyckades du ha sönder fönsterhissknapparna? :D

Det såg bra ut på bilden faktiskt, men det känns mer äkta eller lyxigt om man så vill, med en riktig chryslerstereo, även om den nyare faktiskt är bättre =) hehe

Btw, denna stereon:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-01-do ... 734wt_1022" onclick="window.open(this.href);return false;

vad är det för joystick som sitter längst ner till höger? Vad har man den till? För den kan väl aldrig vara till elbackspeglarna? :P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

:)

Jag har blivit sjuk så för mig blir det att stanna inne hela helgen nästan och se på film tror jag :)

Ska kolla i boken vart slutsteget satt exakt..

Jo det blir fint med 1-din stereo också, men original 1,5-din är ju att föredra.

"Spaken/joysticken" som sitter där är för att kunna styra ljudet från vilken högtalare, vrider du åt vänster så kommer bara ljud från alla "vänstra" högtalare osv. Har själv en exakt likadan stereo i vår Chrysler Town & Country som du visade där ;)

Fönsterhissknapparna råkade gå sönder när dom skulle användas, dom sitter i dörrpanelen med ett tomrum därunder, så ja ska fästa dom lite förstärkt imorgon i själva plåten istället för plasten, får bygga ut lite :) Sen ska jag skruva fast förardörren också, den hänger 1 cm skevt just nu, men tror hela framskärmen (plåten) måste tas bort, om jag inte hittar ett väldigt speciellt verktyg i garaget som passar där :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev::)

Jag har blivit sjuk så för mig blir det att stanna inne hela helgen nästan och se på film tror jag :)

Ska kolla i boken vart slutsteget satt exakt..

Jo det blir fint med 1-din stereo också, men original 1,5-din är ju att föredra.

"Spaken/joysticken" som sitter där är för att kunna styra ljudet från vilken högtalare, vrider du åt vänster så kommer bara ljud från alla "vänstra" högtalare osv. Har själv en exakt likadan stereo i vår Chrysler Town & Country som du visade där ;)

Fönsterhissknapparna råkade gå sönder när dom skulle användas, dom sitter i dörrpanelen med ett tomrum därunder, så ja ska fästa dom lite förstärkt imorgon i själva plåten istället för plasten, får bygga ut lite :) Sen ska jag skruva fast förardörren också, den hänger 1 cm skevt just nu, men tror hela framskärmen (plåten) måste tas bort, om jag inte hittar ett väldigt speciellt verktyg i garaget som passar där :)
Oj. Inte kul det där. Då får man hoppas att du kryar på dig. Men desto mer tid över till chrysler litteratur =)

Jaha så det är det spaken är till för?? Känns lite som en be-ig lösning? hehe är ju snyggare och modernare med den funktionen i en meny med knappar istället? Eller är jag ute och turnerar? =)

Men jag tycker den rundare sorten du länkade till är lite snyggare och känns modernare än den fyrkantiga. Fast man kan ju samtidigt undra vilken som har flest och bäst funktioner? Kan vl säga att jag är "funktions-bög" haha. Ju fler funktioner desto bättre, även om jag inte använder skiten :)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Nu har jag kopplat ur stereon så den inte ska dra ur batteriet. Jag passade på att mäta den med. Den är 21.3cm bred i "ramen", räknar man med fästet så är den 23cm bred, och så är den 8.8cm hög. Den rundare modellen du rekommenderar, vad har den för mått?

Här är bilderna på hur stereons fäste sitter:
Bild
Bild

Här är bilderna på "slutsteget" (det står Chrysler Corporation Spatial Imaging Audio System Infinity på den):
Bild
Bild

Här är vänster el-antenn, den verkar vara urkopplad?:
Bild

Så här ser stereofacket ut, på vilket sätt ska jag kunna fästa den rundare sortens stereo där? (ser det facket likadant ut i din Dodge?):
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Alla Chrysler-stereo är 1,5 din (förutom en del nyare med allt integrerat).

1-din = höjd 5,08 cm
1,5 din = höjd 7,62 cm
2-din = höjd 10,08 cm

Alla stereo är enligt ISO lika breda typ.

Du måste ha räknat plasten på höjden?

Men det är alltså 1,5 din du ska ha, och alla Chrysler har den storleken, men som du säger så skiljer fästena så det får man komma på bäst själv när stereon är på plats (går nog rätt bra tror jag).

Men på din bil verkar det vara trångt vid sidorna, så det bästa är nog om du beställer en med fästen uppe och nere iställer för vid sidorna.

Enligt boken så sitter förstärkaren på det ställe du sa, till vänster i bagaget, men antennen ska enbart finnas till höger och ingen till vänster, vilket man kan se på din bild, den är egenkopplad.

Här är en liten illustration för skojs skull :)

Bild

Till min dodge har jag mer utrymme eftersom allting skyms när panelen är på runtomkring.

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Alla Chrysler-stereo är 1,5 din (förutom en del nyare med allt integrerat).

1-din = höjd 5,08 cm
1,5 din = höjd 7,62 cm
2-din = höjd 10,08 cm

Alla stereo är enligt ISO lika breda typ.

Du måste ha räknat plasten på höjden?

Men det är alltså 1,5 din du ska ha, och alla Chrysler har den storleken, men som du säger så skiljer fästena så det får man komma på bäst själv när stereon är på plats (går nog rätt bra tror jag).

Men på din bil verkar det vara trångt vid sidorna, så det bästa är nog om du beställer en med fästen uppe och nere iställer för vid sidorna.

Enligt boken så sitter förstärkaren på det ställe du sa, till vänster i bagaget, men antennen ska enbart finnas till höger och ingen till vänster, vilket man kan se på din bild, den är egenkopplad.

Här är en liten illustration för skojs skull :)

Bild

Till min dodge har jag mer utrymme eftersom allting skyms när panelen är på runtomkring.

Mvh
Jonathan
Ja jag mätte själva frontpanelen, inte själva chassiet på stereon.
har du några bra tips på stereo som passar i mina fästen?
Tur att jag har två antenner då så jag bara kan skifta kablarna om eftersom den högra (orginal) är knäckt.

Har du bild på hur det sitter monterat i din Dodge?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Har inte orkat gå utanför dörren idag, har fått en mindre "version" av halsfluss känns det som :roll:

Men om jag inte är helt blind, passar inte denna stereo rakt av med fästen och kablar?:

http://cgi.ebay.com/CHRYSLER-JEEP-CD-TA ... 2a0e127c41" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:

Lite dyr kanske, cirka 1400:- inkl. frakt till Sverige.

Jo bra att du har två antenner, den till höger är original som sagt men den är ju defekt säger du :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Har inte orkat gå utanför dörren idag, har fått en mindre "version" av halsfluss känns det som :roll:

Men om jag inte är helt blind, passar inte denna stereo rakt av med fästen och kablar?:

http://cgi.ebay.com/CHRYSLER-JEEP-CD-TA ... 2a0e127c41" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:

Lite dyr kanske, cirka 1400:- inkl. frakt till Sverige.

Jo bra att du har två antenner, den till höger är original som sagt men den är ju defekt säger du :(
Om man kunde hittat en billigare så, men den verkar ju gå. men har den stöd för 6 högtalare då?

Btw, det verkar som att det sitter 3st högtalare på min instrumentpanel. kan det stämma? Finns tre runda galler, ett i mitten, två i hörnen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Givetvis stämmer det, 3 högtalare där fram, jag är väl lite snurrig, satt å tittade i boken igår :(

Bild

Den stereon passar din bil, den klarar av alla högtalare.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Givetvis stämmer det, 3 högtalare där fram, jag är väl lite snurrig, satt å tittade i boken igår :(

Bild

Den stereon passar din bil, den klarar av alla högtalare.
Då är det alltså ett 7-högtalarsystem jag har i bilen? Har det surround? Vill minnas att dessa bilarna hade det om jag ej minns fel från informationsbladet bilarna hade 96-97 när jag jobbade på 3xLarsson i malmö som sålde just dessa bilarna helt nya ;)

Men hur funkar detta infinitysystemet? Är det slutsteget som fixar så det blir 7 kanaler eller är det stereon? För isåfall måste väl stereon man köper stödja dessa 7 kanaler? Gör stereon i din länk det?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Min stereo är samma som på bilden och den stödjer allting utan förstärkare eller något annat :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Min stereo är samma som på bilden och den stödjer allting utan förstärkare eller något annat :)
Ok. men då blir det fan ett köp då ;) så man får ljud i kärran hehe. Är bra sugen på ljud nu. Orkar inte höra värmeplåten till katen sitta och dallra =)
Skriv svar