Hej!
Jag går i köptankar på en 1500 hemi e torque.
Som vi alla vet så drar bilarna mycket jämnfört med andra bilar vi kör i sverige. Detta pga många olika anledningar.
Skulle vara bra att höra om någon har kunskap om hur mycket bensin och dieselmotorn drar när man drar en 3500kg släp. Om någon vill flika in med vad de olika motorerna drar utan släp så är det också välkommet.
Tack på förhand!
Ram 1500 Bränsleförbrukning med Släp!
- robinbrannlund
- Station Wagon
Annons
Re: Ram 1500 Bränsleförbrukning med Släp!
Om vi tar 5.7 liters V8:an..
Utan något släp = Går att komma under litern på landsväg.
Med 3,5 ton släp = Räkna med MINST 1,5 liter i landsvägsfart (är det många backar upp och ner, inrikta dig på från 2 liter/milen och uppåt!).
Ingen erfarenhet av dieselmotorn dock vad gäller förbrukningen, den hade jag heller inte vågat köpa i RAM 1500.. En bra motor men massor av problem i vissa modeller.
Kör man stadskörning med V8:an så kan det dock dra iväg som attans i bränslekostnader!
En kul sak med HEMI-motorn är dock att den har jädra bra kraft, även när man kopplar på tunga släp eller husvagnar.
Utan något släp = Går att komma under litern på landsväg.
Med 3,5 ton släp = Räkna med MINST 1,5 liter i landsvägsfart (är det många backar upp och ner, inrikta dig på från 2 liter/milen och uppåt!).
Ingen erfarenhet av dieselmotorn dock vad gäller förbrukningen, den hade jag heller inte vågat köpa i RAM 1500.. En bra motor men massor av problem i vissa modeller.
Kör man stadskörning med V8:an så kan det dock dra iväg som attans i bränslekostnader!
En kul sak med HEMI-motorn är dock att den har jädra bra kraft, även när man kopplar på tunga släp eller husvagnar.