Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

buick park avenue -91 startar inte

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
kratzfredrik
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 05:06
Ort: tjörn

buick park avenue -91 startar inte

nu kommer sommaren så det är dax att ta tag i Buicken. 8-)
förra sommaren var vi ute på lång åk. Då började bilen bluddra när jag trampade på. men gick helt felfrit under vanlig körning. sen började start problemen. det vil säga att var 5:te gång jag vred på nyckeln så starade den inte, men satte jag startkablar på den så röt den igång. så i min stilla fantasi så köpte jag ett nytt bateri och det funkade ca en vecka, sen började start problemen igen. och bluddrandet ökade något.
men efter ytligare en vecka så startade den inte alls. även med startkabel. det är precis som bateriet är slut det klickar i startmotorn. jag provade att tvinga startmotn. men då uteblir gnistan. någon som har erfarenhet av det här problemet.. jag har ju en teori om start spärren. eller om det sitter något relä? :?:
Annons
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: buick park avenue -91 startar inte

Hej och välkommen till forumet. :)

Jag tycker det låter som om att du har dålig kontakt nånstans.
Gå igenom kablarna ifrån batteri ner till startmotor och kolla så du har ordentlig kontakt.

Hur ser annars laddningen ut, har du mätt över batteriskorna?
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
kratzfredrik
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 05:06
Ort: tjörn

Re: buick park avenue -91 startar inte

Jag har ju provat att tvinga start motorn och då går den ju runt. Men då uteblir gnistan. Jag fick också för mig att det var något jordfel så jag har testat att korsa direkt från batteriet och till motorn och även ner till startmotorn
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: buick park avenue -91 startar inte

Eftersom felet var under körning så kanske det är som Räcket säger någon dålig kontakt? Annars hade felet kunnat vara startmotorn.

Men nu kanske det är fel på startmotorn, kanske kuggar över, hade det på en Chrysler. Och felet när du låg ute och körde kanske var dålig kontakt, dvs. två separata fel.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: buick park avenue -91 startar inte

PS, startspärr kan det nog inte vara, då drar motorn ändå runt men den får ingen soppa.

Det sitter väl en liten resistor på nyckeln? Det är lätt att koppla ifrån om du inte vill ha det fungerande, bara mät upp motståndet på nyckeln och installera ett fristående motstånd på en kabel till tändningslåset (jag kan ta fram schema om du behöver).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar