Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Montego
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 apr 2012, 22:00

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

[quote="Avenger"]Såg att 2012-versionen finns för Europa nu från Garmin, men går inte att "ladda ned" (ännu) utan enbart köpa, kan det stämma? Installation med USB eller DVD samt kartfilerna på SD-kort? Eller är jag ute å cyklar nu :oops:
quote]

Intressant. Vart har du hört / läst detta. Köper gärna en ny karta om det inte kostar skjortan.
Nöjd och glad ägare av Dodge Charger R/T AWD 2011
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller
Annons
Användarens profilbild
Montego
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 apr 2012, 22:00

Re: Customtronix

SandmanNet skrev:http://www.customtronix.com/index.php?p ... t&Itemid=1

Där har vi en head unit för min Dodge Charger SRT8. €1599 (14 135 kronor). Men som det står:
If you already have a Chrysler factory installed uConnect with USA maps you don't needs this solution. We can convert your factory uConnect. This conversion service will start within 2-3 months time.
Nja ...... den här enheten är nog till för dom som har en uConnect 8.4 (utan Nav) så kan man få navigering - men fortfarande bara USA karta :| Vill man ha EU-karta så får man komplettera enheten.
Och jag uppfattade det som att du redan hade Nav med USA-karta lika mig.

"This kit does not includes maps for EUrope. Navi extra provides maps of different shape and specification (3D extras, speed camera, inner city extras etc. databases). The price is about 100-150 EUR depending on you choices. We can download and install for 49 EUR extra."

Men hur som helst en jäkla bra länk som du bifogade - det kanske hjälper att hitta en EU-karta om inte Fiat / Lancia kan hjälpa till.

Tack så länge
Nöjd och glad ägare av Dodge Charger R/T AWD 2011
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

Läste på ett forum för Dodge Journey om att Fiat/Lancia bör kunna hjälpa till, har dock inte kvar länken då jag satt med 10 sidor uppe samtidigt :P hehe Men jag tror att kartorna kom i samband med Lancia Thema osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

Kan uppdatera i den här tråden med - jag har nu svenska kartor i min uConnect 8.4N. Jag fick lov att lämna in den på Swedish Custom Cars så fick dom slita ut en dosa ur bilen, skicka iväg den på omprogrammering och sen sätta in den igen. Omständigt, men det gick ju. Nu har jag svenska kartor och det funkar som det ska. Tangentbordet när man ska skriva in adresser har inte åäö, men den förstår om man skriver "Vasteras" så det spelar inte så stor roll.
IMG_1344.jpg
Bild
Användarens profilbild
VDB
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 11:26

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

SandmanNet skrev:Kan uppdatera i den här tråden med - jag har nu svenska kartor i min uConnect 8.4N. Jag fick lov att lämna in den på Swedish Custom Cars så fick dom slita ut en dosa ur bilen, skicka iväg den på omprogrammering och sen sätta in den igen. Omständigt, men det gick ju. Nu har jag svenska kartor och det funkar som det ska. Tangentbordet när man ska skriva in adresser har inte åäö, men den förstår om man skriver "Vasteras" så det spelar inte så stor roll.
IMG_1344.jpg
Hej fick du betala för det?
Exlusive cars ska fan ha 8000:- för att installera.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

Han köpte sin bil hos SCC så det var nog gratis =) ..annars till ett bra pris skulle jag tro.

Skicka ett mail till dem så får du nog svar ganska snart, om jag minns rätt så importerade du din bil själv =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk

VDB skrev:Hej fick du betala för det?
Exlusive cars ska fan ha 8000:- för att installera.
Jag köpte den via SCC så det var gratis. Kostade säkert dem samma summa pengar :)
Bild
Skriv svar