Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Gmc suburban diesel -95 hackar och dör

VAN, SUV:ar och pickuper från General Motors
Användarens profilbild
Dannhepannhe
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 09 dec 2018, 19:19

Gmc suburban diesel -95 hackar och dör

Hej.
Har precis köpt mig en suburban diesel från 1995.
Kunde utan problem köra hem den men när jag var ute och körde en stund så började den hacka under några sekunder för att sedan gå bra igen. Detta hände några gånger när den sedan började hacka och dö. Då gick det starta bilen igen och köra ca 10 sekunder innan den började hacka och dö igen. Kunde göra detta ca 10 gånger innan jag gav upp o tog fram bogserlinan... har läst att det kan vara problem med den där FSD boxen. Men kollade på bilen förut och såg att det redan sitter ett sånt kit som flyttar den så den satt framför kylaren på min nu. Kan det vara något annat som spökar eller är det denna box som gett upp ändå?
Annons
Användarens profilbild
Dannhepannhe
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 09 dec 2018, 19:19

Re: Gmc suburban diesel -95 hackar och dör

Dannhepannhe skrev: sön 09 dec 2018, 19:27 Hej.
Har precis köpt mig en suburban diesel från 1995.
Kunde utan problem köra hem den men när jag var ute och körde en stund så började den hacka under några sekunder för att sedan gå bra igen. Detta hände några gånger när den sedan började hacka och dö. Då gick det starta bilen igen och köra ca 10 sekunder innan den började hacka och dö igen. Kunde göra detta ca 10 gånger innan jag gav upp o tog fram bogserlinan... har läst att det kan vara problem med den där FSD boxen. Men kollade på bilen förut och såg att det redan sitter ett sånt kit som flyttar den så den satt framför kylaren på min nu. Kan det vara något annat som spökar eller är det denna box som gett upp ändå?
Märkte även idag att när jag kört lite med bilen så började den jävlas igen och då åkte jag in i garaget. Lät den stå på tomgång. Då lät det som det misständer från och till och ändrar varvtal osv...
Skriv svar