Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

svårt att kränga dodgen

Bilar eller reservdelar/tillbehör säljes
Användarens profilbild
hosse
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 14 sep 2018, 14:58

svårt att kränga dodgen

Har haft min dodge ram -04 till salu i några månader utan någon större framgång,själv köpte jag bilen vintern 2017 för 145000 på bilfirma i halmstad o har väl kört ca 300 mil med den under sommarhalvåren 2017 o 2018.Är det inte rimligt att tro man kan få ca 115 000 1,5 år senare,aktuell mätarställning 79000 miles. Har ägt en äkta Rumble bee tidigare som också var ganska svårsåld,dock kunde en bilhandlare sätta ut den för 50 000 mer 2 år senare och 2000 mil mer.
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: svårt att kränga dodgen

Bild? Modell? Antar att den är fixad som en rumble? Eftersom du skrev att du ägt en äkta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
hosse
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 14 sep 2018, 14:58

Re: svårt att kränga dodgen

bilen finns på blocket utlagd 7 september
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: svårt att kränga dodgen

Tjena!

Grym bil!

Jag hade nog ändrat lite i annonsen, lagt till namn, tel-nr, mer info om bilen, osv. Skicka gärna med en CARFAX-rapport också för att öka tryggheten vid köp.

Den lilla skadan på stötfångaren (ser inte så allvarligt ut på bilden) behöver du nog inte skriva om, känns som att det är på gränsen till ett vanligt "fel" när det kommer till pickuper, jag hade åtminstone sett det om helt ok slitage som lätt går att fixa.

Packningen hade jag åtgärdat innan försäljning, kan tänka mig att många ser detta som något negativt fastän det också är ganska lättfixat.

Jag hade nog även demonterat skärmbreddarna, de passar enligt mig bäst med höjning och offroad-däck osv., medans din bil ska vara mer "Sportig" än Offroad så att säga. Har du originalgrillen så tror jag även detta hade gett mer värde vid försäljning.

Bara lite spontana tankar och idéer =)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
hosse
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 14 sep 2018, 14:58

Re: svårt att kränga dodgen

tack för tipsen, vad det gäller skärmarna så sitter de där pga av att däckbredden ökat ifrån 275 till 305 gissar jag. orginalgrill fanns tyvärr inte vid köpet.
Skriv svar