Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dubbdäck till Lincoln

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Keyser Söze
Minivan
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 28 okt 2017, 16:08

Dubbdäck till Lincoln

Hej är helt färsk här i forumet och har redan ett litet problem :roll: nämligen att hitta nya dubbade däck 275/60/R18 till min Lincoln Navigator 03 har sökt på nätet/ringt till olika leverantörer men kammat noll :? har ni tips eller vet var jag kan hitta en leverantör som har dessa dimensioner gärna då premium.

Tacksam för svar
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dubbdäck till Lincoln

Det där är en ganska udda storlek, original sitter det 255/70R18 eller 275/65R18 tror jag. Däcken du har nu är egentligen "lite" för små, dock inom acceptabelt felmarginal då det endast rör sig om runt -3% i rullomkrets.

275/65R18 finns dubbat av märket Nokian, annars är det inte så vanligt med dubbat vid dessa storlekar, dock är vissa andra märken förberedda för att kunna dubbas om man vill, exempelvis Cooper.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Keyser Söze
Minivan
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 28 okt 2017, 16:08

Re: Dubbdäck till Lincoln

Så 275/60/R18 är fel dimension alltså. Blir inte 255/70R18 ( = är inte det till 2018 års modell) väldigt tunna och smala däck? Blev erbjuden Cooper men av erfarenhet av lågprisdäck så föredrar jag premium istället. Men är Cooper nånting att satsa på? Bilen har ju luftfjädring så 65 blir väl ett snäpp högre i höjd?? Dubbat eller inte dubbat till Navigator vad tror du?
Användarens profilbild
Sockna
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 30 aug 2017, 22:17

Re: Dubbdäck till Lincoln

Är som det skrivs ingen vanlig dimension, undvik cooper om du vill ha ett däck med kvalite, säljer mycket Nokian och Continental till SUV bilar, dubbarna sitter kvar och kunderna säger att greppet är superbra.

Dubba i efterhand kostar mer än det smakar
Chevrolet Cruze 1,7 Diesel -2013
Chevrolet Caprice 305 -1991
Chevrolet Alero 2,4 - 2000
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dubbdäck till Lincoln

Cooper tycker jag funkar bra =) Men Nokiandäck anpassade efter kallare väderlek är ju givetvis kanon här i Sverige, det beror mycket på hur man tänker använda bilen och var.

Ja, det kostar en del att köpa till skruvdubb.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sockna
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 30 aug 2017, 22:17

Re: Dubbdäck till Lincoln

Avenger skrev:Cooper tycker jag funkar bra =) Men Nokiandäck anpassade efter kallare väderlek är ju givetvis kanon här i Sverige, det beror mycket på hur man tänker använda bilen och var.

Ja, det kostar en del att köpa till skruvdubb.

mvh
Skruvdubb är dessutom olagligt att ha på personbilar och lastbilar :P
Chevrolet Cruze 1,7 Diesel -2013
Chevrolet Caprice 305 -1991
Chevrolet Alero 2,4 - 2000
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dubbdäck till Lincoln

Är inte så insatt i det hela men de är väl lagliga om de sticker ut max 2 mm? :) Egentligen är de avsedda för andra terränger osv., dvs. det är inte särskilt vanligt att eftermontera dubb på en personbil, därför är det mest andra storlekar som förekommer men det finns en del som säljer 1,9 mm utstick.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar