Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Hej hej!

Som ni kanske har märkt så har det dykt upp en ny fast annonsör på förstasidan av forumet, och med det vill vi direkt poängtera att detta inlägg/artikel blir en slags annons/reklamgrej också, om än en intressant sådan då det har diskuteras en del om detta ämne i andra trådar på forumet.

Annonsören är ingen mindre än AGT Europe vilket är det nybildade bolaget från Auto Global Trade (förkortning AGT)! AGT Europe är det vi har pratat om och som många nyhetstidningar skrivit om, dvs. "Dodge's comeback här i Sverige/Europa"! AGT Europe, med hemsidan UScarimports.eu/sv, är alltså den officiella importören av Dodge och Ram i Europa vilket avslöjades tidigare i somras i år (mer specifikt blev dom officiell importör den 1:a juli 2017). Med officiell importör så menar vi officiell på så sätt att dom arbetar ännu mer sammankopplat med med FCA (Fiat Chrysler Automobiles) än tidigare! Detta borgar för utökade återförsäljningskanaler och bättre support ihop med biltillverkaren i efterhand, såsom garantiärenden, reservdelar och mycket annat. Tidigare blev det lite av en gråimport fastän det fanns ett samarbete och bilarna importerades nya hit från fabriken, men nu är det alltså helt officiellt och därmed en ny början för Dodge i Europa.
Logos AGT Europe, Dodge och Ram Trucks
Logos AGT Europe, Dodge och Ram Trucks
Som många av er vet så "försvann" Dodge i princip från den Europeiska marknaden år 2011 sedan de tidigare hade sålt bilmodeller såsom Dodge Caliber, Dodge Magnum, Dodge Nitro och Dodge Journey, samt att vi inte får glömma Chryslers modeller också, som 300C, Voyager, Crossfire, Sebring med mera. Att de slutade marknadsföras/säljas här berodde på en omstrukturering som omfattade dess planer i Europa.

Dodge's modellutbud som tidigare såldes här i bland annat Sverige omfattade alltså inte samtliga bilar som ni ser ovan och troligtvis kommer ihåg, men nu blir det en omvändning så att säga, då AGT Europe's utbud (just nu) inriktar sig på de grymma sport- och muskelbilarna Dodge Charger och Dodge Challenger samt den omåttligt populära allt-i-allo bilen Dodge Ram (den mest sålda Full-Size pickupen i Europa)! Givetvis har de även den extremt häftiga 7-sitsiga SUV:en Dodge Durango i sitt utbud, som nu dessutom finns som SRT-modell!!

Utöver detta så finns det en hel del olika utrustningsnivåer att välja mellan, dvs. olika "Trim Levels", så en Challenger behöver inte "bara" vara en muskelbil utan kan fungera som en perfekt och frän vardagsbil med sina fem sittplatser och utrustad med 3.6 V6 motorn, medans en Durango däremot inte behöver vara en familjesuv utan en fullspecad sportbil med sin Street och Racing Teknologi! Alltså SRT-versionen...!

De modeller som främst återfinns just nu är high end modeller vilka antar sig märken som BMW, Mercedes och andra tyska premiummärken.

Så, med ovanstående sagt, besök gärna deras officiella hemsida på adressen http://www.UScarimports.eu/sv samt http://www.AGTimport.eu och läs mer. Infon inriktar sig både till dig som är privatperson och vill leta upp en återförsäljare här i Sverige eller till dig som bilhandlare och vill veta mer och börja sälja och erbjuda verkstadstjänser för dessa populära bilar!

Återigen, detta är alltså delvis ett reklaminlägg men vi låter det stå öppet för diskussioner som berör ämnet, varmt välkommen att kommentera och diskutera med andra ord.

Vi kan ju börja med dess modellutbud, vore väldigt intressant att se hur det artar sig i framtiden, hade varit kul att se fler trim levels av redan befintliga bilmodeller men även modeller som inte säljes här överhuvudtaget just nu, exempelvis kommande Journey (som sägs baseras på Alfa Romeo Stelvio, om det nu inte blir en re-badge till märket Fiat som nuvarande Journey = Freemont), men även minivans som Dodge Caravan vore grymt, särskilt om framtida Grand Caravan tar efter nuvarande Chrysler Pacifica. Blir även spännande med hybridversioner osv. av bilarna. Oavsett så är det kul att Dodge är tillbaka i Europa med en officiell importör.. Eller vad tycker ni?

Mvh
USAbilforum Crew


Sökord: "Dodge tillbaka i Europa", "Dodge gör comeback i Europa", "Dodge back in Europe", "Dodge makes a comeback in Europe"

Logotyperna AGT Europe, Dodge och Ram tillhör deras respektive ägare!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Bra timing då nästa bil troligtvis blir en Ram :)
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Vilken trim level? :D Laramie, Sport...? Ska du ha den som arbetsbil eller hobby/fritid eller en mix?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Bruksbil, har haft full size som bruksbil senaste 15 åren. Finns ingen bättre bil!

Det blir en fullmatat Sport med air ride, tyvärr en beggad från 2014/2015 i antingen Vit eller grå färg, bli sådana färger när man bor på grusväg...
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Chevan Avalanchen får man väl 120.000kr i inbyte för om man har tur...

Vart skinninredning skall tilläggas att Ramen måste ha
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Ja, det är verkligen allt-i-ett bilar, särskilt med de senaste pickuperna från Dodge, Chevy och Ford vilka har modern SUV-känsla i körning och komfort, så det är ju inga obekväma arbetsfordon det gäller så att säga :D

Sälj Chevan privat, blir nog en besparing på minst 20 tusen? =)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Folk är fan värdelösa, hatar blocket haha
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Det funkar, bara man skriver en väl utformad annons med krav om t ex. Swish/banköverföring, ingen upphämtning av köparen eller möte osv. :D Gör ett bra upplägg av både annons och iordningställ bilens dokument samt invändig och utvändig rekond så har du det klappat och klart :D Var noga med köpekontrakt och andra dokument också =)

Man tjänar på det i slutändan, alltid kul att spara igen de tusenlapparna.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Jag tänkte vara snäll åt en kompis som har samma inställning som jag, han hade en BMW som fungerade bra dock mycket rost och vi visste att den behöver endel kärlek innan SBP släpper igenom den. Så han tänkte skrota den.

Den var besiktigad några månader till och jag satte ut den med all info och var ärlig, spelade ingen roll att informationen var skriven folk fråga ALLA saker som stod listade i annonsen. När jag påpekade det några ggr. fick jag till svar att det var lättare att prata WTF...

Sen att det var massa bil för pengarna om man ville pula lite spelade ingen roll, alla jag pratade med skulle pruta..

Folk lovade komma, sköt upp ankomstiden 3-4ggr... tillslut var det en som krävde att få komma på en gång och självklart var det ziggisar... Slutade med att bilen skrotades.. Folk är fan värdelösa ;)

Sen att folk fått höra priset efteråt och sagt "alldeles för billigt" kan väl verifieras med antalet samtal som kom in, men är man så jävla dumsnål att man inte kan betala utsatt pris eller ens i närheten så blir man utan bil! Bara hjulen med mycket bra däck var värda mer beggade än va bilen annonseradesut för totalt + var skattad och besiktigad månader fram i tiden.

Säkert skillnad på att sälja en Cheva som jag gjort tidigare via blocket 6-8 år sedan sista iofs. Men 150.000kronorsklassen stöter man väl på en annan sorts drömmare ist. bara...

Och nej, jag säger inte att jag är perfekt :P
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Ja, tyvärr har det blivit standard på Blocket de senaste åren, man får försöka att sålla ut de man tror är seriösa, ge det en chans så ska det nog fungera =) Begär kontakt via mejl eller SMS, svara därefter inte dem som inte läst annonsen och de som försöker ringa :D

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

P.S. Ang. Dodge Ram med skinnklädsel, jag hade investerat i ett custom sätesskydd alternativt direkt köpt på mig ett ersättningsöverdrag till förarstolen, då det annars kan bli lite slitet med tiden! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Avenger skrev:P.S. Ang. Dodge Ram med skinnklädsel, jag hade investerat i ett custom sätesskydd alternativt direkt köpt på mig ett ersättningsöverdrag till förarstolen, då det annars kan bli lite slitet med tiden! =)
Skulle aldrig få för mig att sätta på en överdragskläsel, fulare skit får man leta efter :evil: :lol: Spara MIN bil till nån annan, i helvete heller :mrgreen:

Slits skinnet finns nya delar att sätta dit ;) + fläkten/kylan i stolen fungerar inte med överdrag
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Jo jag förstår hur du menar, men det finns riktigt grymma överdrag som är customsydda efter original :D Faktiskt väldigt snygga och passande.

Men visst, en bil ska ju självklart användas också, det är helt klart! Ingen prydnadssak =)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

De lär kosta mer än att byta ut en 2 delar i förarstolen om det nu skulle krävas ;)
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny annonsör på förstasidan - AGT Europe UScarimports.eu/sv!

Njae, de är ganska så dyra, överdraget till sitsen kanske blir 2000 kr och ryggstödet 2500 kr =) Fast visst, det är snyggare och bättre att köpa original i efterhand OM det skulle bli så pass mycket slitage, det håller jag med om =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar