WBC:s Dodge Caliber -08
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Värre på äldre bilar där fronten säkert sitter fast som fasiken Skönt att det gick så smidigt.
Annons
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Vart ju riktigt snyggt med tonade dimljus.
Stör det ljuset mycke när du tänder dom?
Stör det ljuset mycke när du tänder dom?
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Tackar
Har faktiskt inte kollat det i riktigt mörker ännu.
Kollade när det var "halvmörkt" men det var svårt att avgöra,
Lite sämre ljusstyrka är det nog, får återkomma angående det
Har faktiskt inte kollat det i riktigt mörker ännu.
Kollade när det var "halvmörkt" men det var svårt att avgöra,
Lite sämre ljusstyrka är det nog, får återkomma angående det
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Okey.
Ja kolla gärna om det är stor skillnad.
För jag vart helt plötsligt sugen på att tona extraljusen
i nya frontstöten till GMC:n när jag såg detta.
Ja kolla gärna om det är stor skillnad.
För jag vart helt plötsligt sugen på att tona extraljusen
i nya frontstöten till GMC:n när jag såg detta.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Bara ett tips.. nu när man har erfarenhet om toning sedan jag gjort fel hundra gånger känns det som..
Om man tonar på utsidan med spray, använd inte Motip Klarlack om det är Motip toningsspray, då går det åt helsike ..För övrigt så gillar jag inte den toningen alls, ingen slitstyrka och tål ingen som helst avfettning.. men vilka toningar klarar egentligen vilken klarlack? Någon som vet? För det måste man ha, annars kommer det slitas på direkt med väder och vind. Fast iofs ska man tona från insidan så det är mitt misstag.
Om man tonar på utsidan med spray, använd inte Motip Klarlack om det är Motip toningsspray, då går det åt helsike ..För övrigt så gillar jag inte den toningen alls, ingen slitstyrka och tål ingen som helst avfettning.. men vilka toningar klarar egentligen vilken klarlack? Någon som vet? För det måste man ha, annars kommer det slitas på direkt med väder och vind. Fast iofs ska man tona från insidan så det är mitt misstag.
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Så du menar att det är nåt fel på min toningsspray som har suttit på sen förra året?
Den ser iaf lika bra ut som när jag sprayade på den.
Den ser iaf lika bra ut som när jag sprayade på den.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Hade du Motip Räcket?
Jag vet bara att dom inte tål någon avfettning alls (om det inte är klarlack över), blir helt grådaskigt Tål knappt några biltvättar (manuell, handtvätt), maskintvätt skulle jag aldrig åka genom =)
En annan sak som är konstig är att Motip klarlack bara fungerat några gånger över toningen, på en lampa jag tonade blev det kanonbra, en riktigt hållbar yta, men på andra lampor har färgen blivit som en smörja med samma klarlack
Jag vet bara att dom inte tål någon avfettning alls (om det inte är klarlack över), blir helt grådaskigt Tål knappt några biltvättar (manuell, handtvätt), maskintvätt skulle jag aldrig åka genom =)
En annan sak som är konstig är att Motip klarlack bara fungerat några gånger över toningen, på en lampa jag tonade blev det kanonbra, en riktigt hållbar yta, men på andra lampor har färgen blivit som en smörja med samma klarlack
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Kan då tala om att toningen trots allt dämpar en hel del, lite mer än jag räknat med. Det är en klar skillnad till det sämre när det gäller ljusgenomsläpp
Nu e ju inte jag den som kör omkring med dimljusen tända speciellt ofta så det stör inte mig, men
om man använder dessa mycket så skulle jag rekommendera en ljusare toning.
Ett alternativ är att köpa ett par olika nyanser av filmen på ebay och testa vilken man tycker har okej genomsläpp av ljus.
Nu e ju inte jag den som kör omkring med dimljusen tända speciellt ofta så det stör inte mig, men
om man använder dessa mycket så skulle jag rekommendera en ljusare toning.
Ett alternativ är att köpa ett par olika nyanser av filmen på ebay och testa vilken man tycker har okej genomsläpp av ljus.
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Jag har det också på ett par dimljus, dock aldrig använt för funktionens skull, men det dämpar en del som du säger.
Film tycker jag är riktigt krångligt att montera på lamporna, jag lyckades aldrig bra:(
Film tycker jag är riktigt krångligt att montera på lamporna, jag lyckades aldrig bra:(
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Hej på er !
Det var ett tag sen det uppdaterades här i tråden, fasiken vad tiden springer iväg.
Har haft fullt upp med ungar å jobb.
Det som hänt med bilen är att originalstrålkastarna har åkt på igen.
Tyvärr så har tätningen mellan glaset å huset på de amerikanska gett upp, så till slut var det konstant imma på insidan av dessa. Besiktningen börjar närma sig så det var bara till att byta.
Att fixa till tätingen blir en liten uppgift i sommar.
Snart e det dags för en service oxå.
Har fortfarande funderingar på att sänka bilen , men velar fram å tillbaks
får se hur det blir.
Det var ett tag sen det uppdaterades här i tråden, fasiken vad tiden springer iväg.
Har haft fullt upp med ungar å jobb.
Det som hänt med bilen är att originalstrålkastarna har åkt på igen.
Tyvärr så har tätningen mellan glaset å huset på de amerikanska gett upp, så till slut var det konstant imma på insidan av dessa. Besiktningen börjar närma sig så det var bara till att byta.
Att fixa till tätingen blir en liten uppgift i sommar.
Snart e det dags för en service oxå.
Har fortfarande funderingar på att sänka bilen , men velar fram å tillbaks
får se hur det blir.
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Tråkigt med lamporna, det är ganska vanligt ser man, kan vara lite imma på en del modeller och mer på andra beroende på bilmärke.
Re: WBC:s Dodge Caliber -08
Jo så kan set se ut på en del, men här är det totalt igenimmat hela insidan.
Nu är besiktningen gjord och det blev tyvärr nedslag på spindelleden på vänster sida.
Dock är jag inte förvånad, bytte ju högersidan förra året så hade på känn att vänster va på gång
Tur man köpte båda sidor på en gång så man har delar liggandes
Det är ju inte allt för krångligt att byta, har skaffat riktiga verktyg nu så det ska väl gå smidigare än vad högersidan gjorde
Blir oxå service i samband med det
Dock har jag ett litet annat projekt som tar lite av min tid. Verkar som om toppackningen har gått på morsans bil. Ingen kylarvätska kvar i systemet och olja ser ut som chokladmilkshake
Har börjat riva allt runtomkring för att kunna lyfta toppen men fnular just nu på hur jag ska göra med kamremskåporna, vill helst inte lossa remhjulen på kamaxlarna . Löser sig nog med tiden.
[bilder]http://wbc-trading.se/Bilder/Ovrigt/mammas.JPG[/bilder]
Nu är besiktningen gjord och det blev tyvärr nedslag på spindelleden på vänster sida.
Dock är jag inte förvånad, bytte ju högersidan förra året så hade på känn att vänster va på gång
Tur man köpte båda sidor på en gång så man har delar liggandes
Det är ju inte allt för krångligt att byta, har skaffat riktiga verktyg nu så det ska väl gå smidigare än vad högersidan gjorde
Blir oxå service i samband med det
Dock har jag ett litet annat projekt som tar lite av min tid. Verkar som om toppackningen har gått på morsans bil. Ingen kylarvätska kvar i systemet och olja ser ut som chokladmilkshake
Har börjat riva allt runtomkring för att kunna lyfta toppen men fnular just nu på hur jag ska göra med kamremskåporna, vill helst inte lossa remhjulen på kamaxlarna . Löser sig nog med tiden.
[bilder]http://wbc-trading.se/Bilder/Ovrigt/mammas.JPG[/bilder]
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil