Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Om snart 18 timmar så kommer "The Future of Chrysler" att visas med den helt nya generationen Chrysler Town & Country (mer känd som Chrysler Grand Voyager här i Sverige), så besök Chrysler.com imorgon, det kommer nog att bli spännande nyheter.

Vad tror ni, kommer den att säljas här i Europa? Som Lancia, Fiat eller gör märket Chrysler en comeback förhoppningsvis? Då får vi även hoppas att Sebring (numera Chrysler 200) kommer tillbaka jäms med Chrysler 300C och att hela modellutbudet breddas. Hoppas även på att Dodge kommer tillbaka officiellt!

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Nu är den här, och namnet är Chrysler Pacifica på den nya minivanen (Town & Country kommer den ej längre att heta i USA). Låter namnet bekant för övrigt!?

Titta på bilder och läs allt om bilen på Chrysler's hemsida: http://www.chrysler.com/en/pacifica/

Så, vad tycker ni? Jag gillar den faktiskt, även om det var lite mer spännande med olika designspråk tidigare (då alla utav Chryslers bilmodeller hade sitt eget utseende). Nu går de i samma stil som Chrysler 200.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Länkad bild från Chrysler.com:

Bild
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
HEMI
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 10 sep 2014, 21:45
Ort: Vellinge

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Hej!
Chrysler Pacifica minibuss med V6a jo det skulle vara kul att få provsitta en sådan framför allt då många andra bussar som jag provat är alldeles för trånga ben och huvudmässigt om man nu är 190 cm som jag :D. Bussarna är väldigt läckra tycker jag, särskilt framifrån , bakifrån kanske mindre kul men det verkar som det är lätta att lasta ur och i dock. Undrar om Chryslers navsytem går att ladda ner som app? gillar starkt deras nya lampor fram :) Även deras nya system som skyddar mot döda vinklar och annat är helt rätt! Vi får hoppas de kommer till Europa och då som Chrysler och inget annat.
Mvh
HEMI
CHRYSLER 300 C TOURING AWD 5,7 L HEMI, BLACK CRYSTAL PEARL
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Alla Town & Country/Caravan/Voyager oavsett årsmodell har gott om plats även för långa, jag är 2 meter och det går att ställa in förarstolen och ratten kanonbra =)

De europeiska minibussarna däremot kan vara väldigt trånga, fast det kanske har ändrats på senare årsmodeller, men jag vet att en del kan ha dåligt med benutrymme fram osv. så det blir ingen fröjd att åka i dem.

Precis som du säger så borde nya "Voyager" definitivt komma tillbaka till Europa som en Chrysler. Jag tycker att hela Fiat-/Chrysler-koncernens bilar har blivit mer "anpassade" för att passa in i många fler länder än de i Nordamerika, det är dags för en comeback av märkena vi känner till!!

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ginger
Minivan
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 06 feb 2012, 07:22
Ort: Kalmar

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Ser faktiskt riktigt fin ut måste jag säga!!

Hoppas verkligen att koncernen inser Chryslers marknadsvärde som varumärke i Sverige och återskapar märket här. Alla måste väl vara på det klara med att Lancia inte klarade av att bära upp bilen som blivit en egen kategori i utbudet sedan lång tid.
Jag har inget emot Lancia, som har en egen intressant historia i bilvärlden och förtjänar en plats i denna historien men att bara föra över Chrysler Grand Voyager till Lancia menar jag var att göra det väl enkelt för sig och att man inte förstod värdet i att behålla ett folkkärt och inarbetat varumärke som jag menar stod för en hel del status och kvalitet.
Jag tror tyvärr att man dödat märket Chrysler i Sverige och därmed också ödelagt framtiden för bilen oavsett märke på grillen. detta tycker jag är synd och skam då det faktiskt var och är en helt unikt praktisk och vacker samt sjukt bekväm familjebil.
Fiat - Chrysler koncernen har gjort ett stort misstag och inte insett varumärkets status i Sverige.
Jag tror att hela Chryslers moderna utbud, toppat med denna nya version av Pacifica hade blivit en formidabel försäljningssuccé om Chrysler hade återetablerats i Sverige
Chrysler Grand Voyager Limited 3.8L V6 2009
Användarens profilbild
travelingman
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 14 okt 2015, 10:28

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Kanske svårt att säga från bilder, men ser den inte väldigt liten ut.
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Snygg och helt OK, gärna ännu mera pulver, kliv över 300 hk strecket.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Storleksmässigt så är den i samma klass som sina föregångare fast aningen större på de flesta punkter.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

En sak som är kul är att designen fortfarande säger att bilen är en Chrysler fastän det har skett drastiska förändringar mot tidigare generation/er. Man kan ta bort alla emblem osv. men man vet ändå vad det är för märke, den har behållit sin identitet, i alla fall enligt mig.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Snowman
Van
Inlägg: 92
Blev medlem: ons 02 jan 2013, 18:48
Ort: Uppsala

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Som jag tolkade sidan var det där en ny modell inte en ny generation. Det är deras ny hybridbil. T&C kommer fortsätta att säljas.?
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om 18 timmar så visas nya Chrysler Town & Country (Voyager) på Chrysler.com

Nuvarande Town & Country kommer att fortsätta tillverkas i ett par månader tillsammans med denna nya generation (det är en ny generation fast med ett nytt namn) innan den fasas ut helt och hållet. Pacifica kommer i fler modeller än endast hybrid (dock kan man tro att det bara är en hybrid då den har "det utseendet" så att säga).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar