Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

RADIOKODER: Chrysler, Dodge och Jeep och andra märken..

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

RADIOKODER: Chrysler, Dodge och Jeep och andra märken..

Tips om vart man kan handla/få tag i radiokoder till sin bil:

Kolla med http://www.ukbookshelf.co.uk i Storbritannien (hänvisa till oss på USAbilforum), de brukar kunna ordna fram koder till de flesta bilmärken på marknaden såsom Chrysler, Dodge och Jeep och även andra märken (Ford osv.). Ofta får man svar samma dag och koderna kommer till 99% att fungera, dessutom har de riktigt bra priser på under 100 kr/kod.

Man kan även prova att kontakta någon Chrysler-/Fiat-/Jeep-bilhandlare i Sverige om man behöver en kod till sin Chrysler, Dodge eller Jeep. Vissa ordnar fram koderna gratis men andra kan ta mycket betalt!

Det man behöver ha till hands är S/N-numret och Part-numret som står på etiketten på stereon (man måste demontera enheten från instrumentpanelen, men det är ofta enkelt gjort). Kontaktar man dock Chrysler i Sverige så kan det räcka med reg-nr/VIN-r/chassinumret.

Notera! Har du slagit in fel kod för många gånger så kommer det att stå "Wait" eller liknande i displayen, då behöver du vänta i runt 2 timmar med radion igång (slå på tändningen på första tändningsläget "ACC" och stäng av all annan utrustning i bilen så att batteriet inte dras ut om du nu inte planerar en resa som tar över 2 timmar). Efter väntetiden så kommer du återigen få möjlighet att slå in koden. Blir det dock fel för många gånger så kan stereon låsas helt och hållet (i minnet) varav det i princip blir omöjligt att återställa den utan att demontera stereon ända ner till kretskortet osv.

Du får ENDAST begära en radiokod om du är ÄGARE till bilen/stereon eller hjälper en bekant!


Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Kurt-Dragan
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 05 maj 2015, 12:11

Re: RADIOKODER: Chrysler, Dodge och Jeep och andra märken..

Hej
Läste på forumet att koden sitter på solskyddet på förra sidan upp till höger på speglen
#.........
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: RADIOKODER: Chrysler, Dodge och Jeep och andra märken..

En del ägare kanske antecknar koden där, men det vanligaste är att den står skriven i någon av instruktionsböckerna till bilen, men det förekommer även att den är skriven på ett klistermärke på stereon.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Robertahlin
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 13 dec 2017, 10:20

Re: RADIOKODER: Chrysler, Dodge och Jeep och andra märken..

Hejsan! Är purfärsk här så skäll inte alltför hårt på mig om jag lagt de under fel kategori, jag hjälpte en polare å byta batterier på hans jeep grand cherokee och glömde av att radion behövde radiokod efter bytet, naturligtvis hade han inte någon instruktionsbok kvar eller eventuell audio handbok så vi har ju naturligtvis ingen kod till den :| kan någon här på forumet hjälpa mig ta fram radiokoden på nåt vis om jag tar ut stereon å skriver ner enhets nr?
Skriv svar