Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Differentialproblem crd 2.8 -07

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
swedestroyer
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 19:13

Differentialproblem crd 2.8 -07

Hej!

Jag noterade en dag när jag åkte till jobbet att jag hade ett gnagande ljud i framändan av bilen. Tänkte inte mer på det... men noterade att det blev högre när jag släppte gasen. Så jag tog och kollade upp det, hissade upp bilen med domkraftenoch vred på däcket... inget lustigt... vred till baka, och då tyckte jag att det som klickade till... eller i alla fall lät som om det var något glappt... hissade upp andra sidan, och lika där.

-fasiken tänkte jag, och skickade upp bilen i tvåpelaren.. kan dock härleda ljudet till differentialen. vad kan ha hänt... är det pinjongen som skurit eller rent av lossnat? Går det byta med lådan i bilen, och är det någon som har tips på var man köper delar?

Tur man har fler bilar, för detta måste ju fixas...

Med vänlig hälsning
Ted
Annons
Användarens profilbild
swedestroyer
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 19:13

Re: Differentialproblem crd 2.8 -07

Nåväl... löste problemet själv...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Differentialproblem crd 2.8 -07

Hej,

Missade detta...

Du får gärna skriva lösningen, var det drivaxeln?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar