Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Motortemperatur Voyager 3.6 -13

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
affe76
Minivan
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 22 jun 2015, 07:44

Motortemperatur Voyager 3.6 -13

Hej.

Jag har fått lite problem med tempen på min Voyager.
Den har alltid legat stabilt på mitten på mätaren och ca 90 grader. Nu drar den iväg och pendlar väldigt ”oroligt” mellan 110 till 120 grader. Fyllt på vätska då det var lågt i kärlet men det hjälpte ej.
Nu är frågan om det kan ha kommit in luft och om motorn är känslig för det och man måste lufta ur eller om den fixar det själv? Hur luftar man i så fall? Sen jag fyllde på så har det inte sjunkit något alls i expansionskärlet, det borde det väll? Har beställt en termostat fall i fall då det är lite leveranstid på dem. Är lite förtvivlad då frun kör denna bilden men hon har nu tagit min Jeep GC 5.9, min älskling. Jeepen då alltså[emoji6]

Hälsningar
Alf


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
pingis
Minivan
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 23 maj 2015, 20:46

Re: Motortemperatur Voyager 3.6 -13

Hej! Det är surt när bilen jävlas. Jag hade själv en helt annan Chrysler som fick orolig motortemperatur utan att något verkade vara trasigt. Det visade sig vara vanligt att locket på expansionskärlet tappar spänsten. Jag bytte lock och bilen mådde bra igen. Du kan till och med testa att lägga en lös o-ring mellan lockets gummiring och vätsketanken för att testa om detta är ditt problem. En o-ring är ju ingen permanent lösning utan mer en folkracelösning. Dock kan detta experiment förhoppningsvis hjälpa dig att ringa in kylarlocket som boven i dramat.
Användarens profilbild
affe76
Minivan
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 22 jun 2015, 07:44

Re: Motortemperatur Voyager 3.6 -13

pingis skrev:Hej! Det är surt när bilen jävlas. Jag hade själv en helt annan Chrysler som fick orolig motortemperatur utan att något verkade vara trasigt. Det visade sig vara vanligt att locket på expansionskärlet tappar spänsten. Jag bytte lock och bilen mådde bra igen. Du kan till och med testa att lägga en lös o-ring mellan lockets gummiring och vätsketanken för att testa om detta är ditt problem. En o-ring är ju ingen permanent lösning utan mer en folkracelösning. Dock kan detta experiment förhoppningsvis hjälpa dig att ringa in kylarlocket som boven i dramat.

Hej.

Tack för tipset, ska kolla det idag[emoji4]

Hälsningar
Alf


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Motortemperatur Voyager 3.6 -13

Hur gick det?
Användarens profilbild
ivar
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 14 maj 2013, 08:35
Ort: Stockholm

Re: Motortemperatur Voyager 3.6 -13

Det låter som att luft har ansamlats någonstans.
I mitt fall löste jag det genom att byta kylarlock (till ett tätslutande) samt att byta termostat.
Skriv svar