Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

”USA blinkers” Fiat Freemont/Journey

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Oskarericson
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 08 jun 2019, 02:21

”USA blinkers” Fiat Freemont/Journey

Hej!

Tänkte detta forum var rätt ställe att ställa en fundering om amerikanisering av en Fiat Freemont.
Jag är nämligen intresserad av att få blinkers fram at lysa dom positionsljus, likt Journey på amerikanska marknaden.
Någon som fixat med det? Eller vet om det är bara mjukvara eller rent ut av andra lysen?

Mvh
Oskar
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ”USA blinkers” Fiat Freemont/Journey

Har du köpt nya lampor där fram eller vill du att befintliga ska lysa som "sidomarkering"? :)

Allt går att göra med programmering/mjukvara, men tror inte det finns några färdiga ändringar för just den punkten, samt att det blir väldigt dyrt.

Det är i så fall om man monterar dit extra positionsljus eller dylikt, som man sedan kan plugga igen också (om man inte vill ha dem där längre), dock kommer besiktningen påpeka om detta (gissar jag på, om dom inte missar det).

Har du bytt ut grill och andra saker också, för att få bilen mer som en Journey? :)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Oskarericson
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 08 jun 2019, 02:21

Re: ”USA blinkers” Fiat Freemont/Journey

Avenger skrev: ons 19 jun 2019, 01:19 Har du köpt nya lampor där fram eller vill du att befintliga ska lysa som "sidomarkering"? :)

Allt går att göra med programmering/mjukvara, men tror inte det finns några färdiga ändringar för just den punkten, samt att det blir väldigt dyrt.

Det är i så fall om man monterar dit extra positionsljus eller dylikt, som man sedan kan plugga igen också (om man inte vill ha dem där längre), dock kommer besiktningen påpeka om detta (gissar jag på, om dom inte missar det).

Har du bytt ut grill och andra saker också, för att få bilen mer som en Journey? :)

mvh
Jag är önskar att blinkers fram lyser som "sidomarkering/pos.ljus")

Kollade runt lite och den orangea lampan som sitter där nu tycks vara en tvåpolig, och det är tre stift i kontaktstycket, men enbart två kablar in, så det kanske är så att det inte är någon ström för positionsljus framdragen helt enkelt :)

Att besiktningen kommer gnälla har jag full koll på, det brukar dom göra på allt som är snyggt :lol:

Funderar på att byta grillen också , men känns som att jag skulle köpt en Journey om jag ska byta fler grejer faktiskt, men grillen är det ju inga logos på, så kanske inte blir så dumt ändå.
Skriv svar