Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Svensk kövarning till uconnect 8.4N?

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Dublin
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:04

Svensk kövarning till uconnect 8.4N?

Hämtade ut min nya Freemont härom veckan. Den har inbyggt navigationssystem, men den har kövarningslicens för England inlagd (Traffic Master (UK) Lifetime subscription) vilket är ganska värdelöst för mig.
Vet nån hur man kan uppgradera till en svensk version?
Garmin (som ju är navigationssystemets lev) har ju en att köpa från sin site, men de vill inte svara på om den kommer att fungera med uconnect (de hänvisar till Fiat som inte svarat alls ännu).
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Svensk kövarning till uconnect 8.4N?

Finns på ett ställe i din meny vilken version som är installerad. Du kan ju kolla om det är den senaste via nätet. Även om bilen är helt ny behöver det inte vara den senaste programvaran i den.
Användarens profilbild
Dublin
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:04

Re: Svensk kövarning till uconnect 8.4N?

Jag tror inte det är en mjukvarugrej, utan när jag går in under traffic management i menyn kan jag se att jag har "Traffic Management (UK) Lifetime subscripiton" - som antagligen inte gäller för Sverige.

Det vore intressant att veta om någon har kövarning (TMC) fungerande i uconnect8.4, i Sverige såklart! ...och vad står det då i menyn under Traffic Management?
Skriv svar