Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Luftfjädrings problem Ram 1500 ecodiesel -15

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Pentti1an
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 07 jan 2021, 09:58

Luftfjädrings problem Ram 1500 ecodiesel -15

Hej!

Säkert flera som haft bekymmer med bråkande luftfjädring när det börjar bli kallare ute?
Köpte bilen förra året i november och det hann knappt gå 2 veckor så började det strula för mig.
Bilen blev helt stum i fjädringen och när jag parkerade och lät den stå ett tag så sjönk den vänster bak.. Starta upp bilen och den höjer till normalläge men är fortfarande stum.. hade in den på verkstad och dom trodde det var en givare och skulle kolla upp pris osv och återkomma men hördes ingenting.
Värmen kom och allt funka som det ska så problemet glömdes bort så verka varit frysning ?
Nu när det börjat bli kallare än -15grader så blev man påmind, bilen stel som en gammal duett och vägrar reagera på tvångshöjning osv.... nu sänker den sig dock både höger och vänster fram istället....
Känns ju som sagt som en frysning igen... Fått tips om att hälla sprit i en slang bakom höger baklykta vilket jag ska göra idag när jag får in den i värme men är det någon som gjort någon mer åtgärd på detta ? läst om någon slags värmefilt/matta över kompressorn? Hade varit kul å höra lite olika tips och tricks vad man kan göra för att slippa detta !!

Mvh