Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Project Avalanche

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Tack för erbjudandet dock :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

Då får vi hoppas på låg nota nu då :?
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Ja, hoppas på givare eller packning, men med mitt flyt är det väl pumpen. Det som talar för är väl att tickandet tycks komma från bakom instrumenten, och bara uppstår vid belastning. Skulle det vara pumpen borde väl trycket ligga på noll?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Mot bättre vetande och utan bättre lösning rullade bilen från firman till verkstan nu på morgonen, ca 250m. När den var kall hördes inget tickande så antagligen uppstår det först när den blir varm. Vet dock inte hur man ska ställa sig till det, gott tecken eller lika illa. Dom skulle kolla på den imorgon eller fredag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Notch
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 mar 2019, 13:41

Re: Project Avalanche

d4l skrev: tis 26 mar 2019, 07:35
Notch skrev:
d4l skrev: tis 26 mar 2019, 05:14 Tackar så mycket för tipset!
Ska kolla efter det.

Nu börjar bilen verkligen kännas som den är på väg utför... igår kväll på väg till jobbet började motorlampan lysa, ett tickande ljud som höll igång när motorn belastades, kändes som de kom från instrumenten men kan vara längre fram, oljetrycket svajade och låg på ca 20 och hoppade till dryga 40 vid gaspådrag.

Idéer välkomnas, börjar bli måttligt road just nu när allt kommer på samma gång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du har ingen GM-verkstad i närheten som kan köra med en Tech2/MDI läsare så du verkligen får all info?

Vart bor du nånstans?
Du skulle kunna få låna min om du vill, om du nu bor i närheten. Har lånat ut den nu, men han som lånat den är snart klar med den så.

Annars om du har en annan bil att köra så länge, så beställ hem en egen. Den är guld värd om man köra Cheva.
Bor i närheten av Karlstad, bilen står på firman där nu och ska köras ner till V8-shoppen imorgon så får dom titta på det. Har ingen extra bil, och här går nog gränsen för mitt hemmapulande både kunskapsmässigt och tidsmässigt. Vi får se vad de går på, hoppas det inte är pumpen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var lite väl långt bort tyvärr, bor utanför Gefle...

Hoppas det inte är nånting dyrt eller krångligt fel för dig.
_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Bilen är klar, kass packning, slutnota inkl olja/filterbyte: 4022kr

Nu är det bara resten kvar.
Någon som vet hur man får isär backspeglarna för att komma åt insidan bakom själva spegeln?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Notch
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 mar 2019, 13:41

Re: Project Avalanche

_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

d4l skrev: ons 03 apr 2019, 05:30 Bilen är klar, kass packning, slutnota inkl olja/filterbyte: 4022kr

Nu är det bara resten kvar.
Någon som vet hur man får isär backspeglarna för att komma åt insidan bakom själva spegeln?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kass packning på oljepumpen? Isf. var det ett bra pris för jobbet känns det som.

Pumpen sitter ju fram runt veven
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Project Avalanche

Det var ett bra pris, men vilken packning var det? :)

Tur att det inte var något internt fel som många andra haft, då har det slutat med motorrenovering vilket inte är kul, dyrt om man lämnar bort arbetet till en verkstad och tidskrävande om man gör det själv :(

Ang. Autel, ja precis MD802 funkar kanon till alla bilar jag provat på, den har dock några år på nacken så det finns nyare modeller nu om man vill ha det :)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar