Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Passar hjulen?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
sharmut32
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 23 apr 2018, 17:47

Passar hjulen?

Hej!

Ska köpa nya hjul, slår in regnr på en internetsida jag hittat lokalt och det visar 275/35/20 runt om? Känns ganska aggressivt för en corvette från 04

Någon som vet om skiten passar?

Söker på Svenska hjulonline. Har ringt dit flertal gånger utan svar "numret existerar inte"

se här: https://www.hjulonline.se/kontakt Är sidan riktigt eller fake? Finns det stockholmare som varit där?

Handlar normalt däcken på däckonline, ABS Wheels, byta hjul, popgom, giga osv osv då de alltid är billigast, men i de här fallet har just dom här ett billigare pris på däcket jag söker (enl pricerunner). Jag är lite snål nämligen :geek:

Kortfattat är min fråga: Passar 275 runt om? låter ju helt cp om man frågar mig.
Är sidan riktig eller ska jag sluta vara så jävla snål och åka till lokala däckgubben?


//HH
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Passar hjulen?

Tjena!

Jag hade nog inte handlat där, finns varken företagsnamn, org-nr eller några recensioner/omdömen på nätet. Kan ju dock vara bra oavsett, men lite mer info på sidan hade behövts i mitt tycke...

Ska du köpa kompletta hjul (däck/fälg)? Eller bara däck?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Passar hjulen?

275? På en Corvette? Det är ju över 31”, jag har 265 på min Avalanche!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Passar hjulen?

Feltänkt av mig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Passar hjulen?

Jag har åkt 275or runt om på båda mina gamla vettar, inga problem.

Åkt 275 runt om på pickisarna de senaste 10 åren utan problem.

Varför skulle det vara konstigt?

Googla "cerebral pares corvette" och fick inga träffar, förstår inte sambandet
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Passar hjulen?

Jag tycker du ska köpa från en auktoriserad butik som du vet vad det är och man vet vad man får så att säga. Den här videon passar väl in att visa vad billiga/okända prylar kan orsaka.

Jag säger inte att det inte går att hitta bra billiga delar, men man ska passa sig. Speciellt när det kommer till mer ”high-end” bilar där högre hastigheter eller tyngd är viktiga faktorer.

Din lokala däckfirma kommer med största sannolikhet inte sälja kopior till dig. Om en hemsida har bra betyg kommer det att finnas resultat på Google som stödjer detta. Samma gäller eBay, där dom bästa säljarna ofta är företag i grunden med en butik på eBay.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Passar hjulen?

Originalfälgarna för den årsmodellen är väl bland annat 17 tum fram med 245 bredd och 18 tum bak med 275 bredd.

För prestandaversionen är det istället 17 tum fram (265) och 18 tum bak (295).

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Passar hjulen?

Skall väl tilläggast att 80talsvettarna jag hade 275or på var det originaldim på 88an medans 84an hade nått annat som jag inte minns.

På 80-talet skulle jag hållit med om att det var sjukt stora originalhjul, men nu är det 2018 ;)
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Passar hjulen?

Om TS går från original 245 fram / 275 bak så blir det inte så stor skillnad i körupplevelsen, det enda jag kan tänka mig är att den ev. spårar lite mer, samt att styrningen känns lite annorlunda i början, men man vänjer sig fort :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sharmut32
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 23 apr 2018, 17:47

Re: Passar hjulen?

Tack för svar, varit på semester :) men det blev aldrig dom. Köpte hos en annan firma som låg närmare stan
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Passar hjulen?

Semester, sen i april?![emoji85]

Gött att du hittade nåt bra :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar