Behöver idéer - S10 -97 4.3L 6:a 4x4 automat
Postat: tor 12 jul 2018, 12:48
Ni vet det där känslan när man på allvar funderar på att "råka" sparka omkull en bensindunk för att sedan råka snubbla med tändaren. Har haft den känslan ett tag nu. Förhoppningsvins har någon ytterligare saker för mig att prova innan det blir verklighet.
Min S10 gick bra för att sedan totalt dö. Stod vid en trafikerad väg och kunde inte göra mycket. Bytte allt enkelt jag kunde för att se till att spänning och annat var ok. Tändkablar, stift, batteri etc. Det hjälpe inte. Dagen efter startade den dock oväntat och tog min ca 2 mil innan den dog igen. Hade då ca 35 mil hem. Fick bli släp hem. Det visade sig att bensinpumpen var stendöd. Bytte den och den gick som en klocka. Några dagar. Samma sak igen. Gick plötsligt några dagar och sen inte, Där är vi nu.
Att det verkar komma ibland gör mig lite förvirrad. Den tänder på gas så förutsätter att tändningen är ok. Har inte haft möjlighet att mäta bensintrycket under huven då jag inte har rätt adapter men får rätt värden vid pumpen.
Har även bytt bensinfiltret. Spridarna är väl nästa sak. Kollade på hansen men det verkar inte ha vad jag letar efter. Vart handlar man annars?
Det är ström på säkringen till spridarna. Men hur kan jag mäta pulsen på ett .. enkelt sätt? Läst mig till att man ska kunna göra det vid ECU'n. Men hittar inget vettigt schema. Och inte är jag direkt kunnig på el heller så skulle nog knappt kunna tyda det ändå.
Tips på hur jag kollar spridarna mottages tacksamt. Även idéer på vad mer som kan vara problemet.
-97, S10, 4x4, 4.3L, 6:a Vortec
Min S10 gick bra för att sedan totalt dö. Stod vid en trafikerad väg och kunde inte göra mycket. Bytte allt enkelt jag kunde för att se till att spänning och annat var ok. Tändkablar, stift, batteri etc. Det hjälpe inte. Dagen efter startade den dock oväntat och tog min ca 2 mil innan den dog igen. Hade då ca 35 mil hem. Fick bli släp hem. Det visade sig att bensinpumpen var stendöd. Bytte den och den gick som en klocka. Några dagar. Samma sak igen. Gick plötsligt några dagar och sen inte, Där är vi nu.
Att det verkar komma ibland gör mig lite förvirrad. Den tänder på gas så förutsätter att tändningen är ok. Har inte haft möjlighet att mäta bensintrycket under huven då jag inte har rätt adapter men får rätt värden vid pumpen.
Har även bytt bensinfiltret. Spridarna är väl nästa sak. Kollade på hansen men det verkar inte ha vad jag letar efter. Vart handlar man annars?
Det är ström på säkringen till spridarna. Men hur kan jag mäta pulsen på ett .. enkelt sätt? Läst mig till att man ska kunna göra det vid ECU'n. Men hittar inget vettigt schema. Och inte är jag direkt kunnig på el heller så skulle nog knappt kunna tyda det ändå.
Tips på hur jag kollar spridarna mottages tacksamt. Även idéer på vad mer som kan vara problemet.
-97, S10, 4x4, 4.3L, 6:a Vortec