Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Färgkod

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Nixon67
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 dec 2018, 13:30

Färgkod

Hej! Försöker hitta färgkoden på min Cheva Suburban 2003.
Har letat i motorrumet, dörrar, dörrstolpar, handsfack. Hittar det inte någonstans.
Den är importerad från Staterna och på regbeviset står det mörkgrå.
Någon som har nått tips?
Mvh Niklas
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Färgkod

Tjena!

Kolla på https://www.paintscratch.com/touch_up_paint/Chevrolet/, oftast sitter etiketten i handskfacket på pickuperna men kan egentligen vara placerad nästan var som helst om man har otur.

Går nog även att lista ut färgkoden om du bifogar en bild på bilen, då kan man jämföra med andra bilar på google om man exempelvis skriver in färgkoderna från Paintscratch (välj 2003 > Chevrolet > Suburban) och kikar runt lite.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nixon67
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 dec 2018, 13:30

Re: Färgkod

Kolla på https://www.paintscratch.com/touch_up_paint/Chevrolet/, oftast sitter etiketten i handskfacket på pickuperna men kan egentligen vara placerad nästan var som helst om man har otur.

Går nog även att lista ut färgkoden om du bifogar en bild på bilen, då kan man jämföra med andra bilar på google om man exempelvis skriver in färgkoderna från Paintscratch (välj 2003 > Chevrolet > Suburban) och kikar runt lite.

Mvh


Tack!
Kollade kollade på deras hemsida och har nog hittat rätt färg.
Har inte hittat koden på bilen ännu men jag ska bara ha en sprayflaska med bättringsfärg så det är ingen katastrof om det inte är 100% rätt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Färgkod

Ta gärna en bild på bilen eller länka till en med samma färg, så kan jag nog lista ut färgkoden :) Det kommer skilja väldigt mycket om det blir fel färgkod, dock beroende på hur mycket som ska bättras givetvis.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar