Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cheva van G20 350 elproblem

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Johan.F
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 22 apr 2019, 21:38

Cheva van G20 350 elproblem

Köpte en G20 van -88 som stått några år och inte startar. Vad som händer är att när man slår på tändningen så går säkringen EMC B direkt så någonting kortsluter kabeln som kommer från boxen så att det är minus i den. Jag vore tacksam för hjälp om någon råkat ut för liknande.

Johan
Annons
Användarens profilbild
Johan.F
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 22 apr 2019, 21:38

Re: Cheva van G20 350 elproblem

Ser att många läst min fråga men inga svar, jag köpte en begagnad och då startade den genast så felet låg alltså i boxen. Efter att ha startat och stannat den några gånger så vägrade den helt plötsligt att starta mer, den får bensin men tydligen inte tillräckligt för att starta, den tänder till ibland men vill inte komma igång, häller jag bensin i insuget så startar den direkt. Någon som kan tipsa om vad jag skall söka efter felet?

Johan
Användarens profilbild
Johan.F
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 22 apr 2019, 21:38

Re: Cheva van G20 350 elproblem

Hej, har nu löst problemet. Det var tryckregulatorn som sitter alldeles bakom insprutarna som hade kärvat ihop.

Nu skall jag bara ta i tur med allt annat, varningslampa för broms som lyser och service engine soon, mm mm.

Johan
Skriv svar