Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Råd om Chevrolet TB

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Blixten
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 28 aug 2020, 13:30

Råd om Chevrolet TB

Hej, jag ska köpa ny bil och har ev en TB -03 på gång. Vad bör man veta om Cheva TrailBlazer mer än att de drar mkt soppa? Mina vänner säger den är för stor och inte tar sig fram på småvägar. Jag tror de hittar på. Har haft en Blazer förut (ytterst kort stund) och den gick då toppen att ta sig fram på, men TrailBlazern kanske är större.
ÄR det ens rimligt att köpa en TB om man som jag kör ca 200 mil/år, är totalt okunnig vad det gäller bilar (men lär mig nya saker hela tiden) och mest bara vill ha en jättestor bil så jag känner mig trygg i trafiken?
Jag har letat en Jeep Cherokee eller Grand Cherokee länge men säljs inga uppe i Norrbotten så måste gå vidare från den drömmen pga kan ej vara billös så länge till. Vill inte ha nån mullig gullig bil utan ändå rejäl och lite skarpa drag. Ska rymmas massa hundar i den och jag vill inte behöva vara så rädd om den.
Rekommenderar ni kunniga en TrailBlazer med den infon? Allt gott! Blixten
Annons
Användarens profilbild
Tobzter
Van
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 22 jun 2017, 07:42

Re: Råd om Chevrolet TB

Är en riktigt trevlig bil TB, hade en 1 år och vart riktigt nöjd tog sig fram väldigt bra.
Kolla så den växlar fint, och att den lägger i och ur 4x4 ordetnligt,

Men att den är stor nja som en vanlig svensson suv xc90 ;)
Chevrolet Avalanche -08 LTZ
-----------------------
Mvh
Skriv svar