Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

GM's sportiga märke Pontiac
Användarens profilbild
Sebastian.
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 10 maj 2014, 09:43

Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Hejsan. Tror jag har hamnat i rätt tråd... Nu till själva frågan, någon som vet vart man kan lämna in bilen för montering för targa tak? Har en Pontiac firebird v6 -89.

Helst i Göteborg-älvsborg området. Vore väldigt tacksam för svar.


Mvh Sebastian
Annons
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Förstår jag rätt att du vill montera targatak på en FireBird utan targa? Jag tror inte det är så lätt att få gjort eftersom taket nog är byggt på olika sätt med targa och utan.

Jag har hittills aldrig hört talas om ett sådant bygge - men man ska aldrig säga aldrig.

(tapatalk)
Användarens profilbild
Sebastian.
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 10 maj 2014, 09:43

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Okejokej. Är rätt ny på detta med firebird överhuvudtaget, så har ingen aning. Men jag har hört att det är lös bart att fixa i alla fall. Bara att jag inte vet vart jag ska vända mig. Men skadar aldrig att fråga tycker jag :)
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

En taklucka monteras på en del av taket som inte är annat än plåt, medan targaluckor är så mycket större. På mina Firebird (transam) finns det en grov balk mellan vindruta och baken - som också är som en störtbåge.

Men får du inga vettiga svar här känner jag till ett forum som bara sysslar med just firebirds å transam.

(tapatalk)
Användarens profilbild
Sebastian.
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 10 maj 2014, 09:43

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Ja det gör det på min också, så det kan mycket väl stämma. Som sagt är helt ny på detta så ville bara höra om någon annan hade någon ide eller visste vart man skulle ta vägen.

Ja det hade varit jätte snällt om du hade kunnat länka den sidan så kan man i alla fråga även där. För skulle det gå så hade jag jätte gärna velat göra det eftersom jag har två st nya liggandes. Men det var lite detta vi misstänkte innan eftersom dom balkarna sitter där av en anledning. Men som sagt skadar aldrig att fråga.
Användarens profilbild
degen
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 15:12
Ort: Oxelösund

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Nog enklast att hitta en bil med tårta, duger det med en sexa kostar dom ju väldigt lite.
Jag gissar att man bör byta hela taket om man ska få targa på sin coupé. Det blir nog bra mycket dyrare än en bil innan det är klart.

Sent from my Windows phone using Tapatalk
Fiero -87 :: Raketbilen
Såld: GMC Pickup -88 :: Låg, mattsvart & raka rör
Användarens profilbild
degen
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 15:12
Ort: Oxelösund

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Tårta=targa
Haha autocorrect

Sent from my Windows phone using Tapatalk
Fiero -87 :: Raketbilen
Såld: GMC Pickup -88 :: Låg, mattsvart & raka rör
Användarens profilbild
degen
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 08 aug 2013, 15:12
Ort: Oxelösund

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Kolla in på trans am klubbens forum; http://tacs.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my Windows phone using Tapatalk
Fiero -87 :: Raketbilen
Såld: GMC Pickup -88 :: Låg, mattsvart & raka rör
Användarens profilbild
Sebastian.
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 10 maj 2014, 09:43

Re: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Jag har kollat på camaro/Pontiac skroten i Mölndal, och dom monterade targa tidigare men inte längre. Och han sa att det var inga problem att montera targa på min bil även om det aldrig varit targa på innan. Skulle kontakta honom för mer info. Men tackar för alla svar ni har gett mig :)
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp!! Targa tak. Pontiac firebird -89

Spännande! Återkom gärna och berätta hur det gick och vad det kostade. Jag har flera andra ickefirebirds som skulle vilja ha targa.

(tapatalk)
Skriv svar