Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Pontiac Grand am låst in nycklarna

GM's sportiga märke Pontiac
Användarens profilbild
Tassen
Minivan
Inlägg: 25
Blev medlem: mån 08 apr 2013, 13:35
Ort: Rimbo

Pontiac Grand am låst in nycklarna

Hallo har ni några tips hur jag tar mig in i bilen har låst in nycklarna har försökt att med ståltråd dra i handtagen på insidan utan resultat är det någon som har råd att ge har försökt med mycket!!!!! :mrgreen:
Senast redigerad av Avenger den mån 20 apr 2015, 14:21, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / mvh
Annons
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Pontiac Grand am

Jag lider med dig och mitt minne av de två gånger jag låste mig ute ur mina två transam-s

Tyvärr har jag inga fiffiga knep som fungerar på dessa bilar. Små skruvmejslar i låset och lirka i timmar...?

(tapa)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Pontiac Grand am låst in nycklarna

Vad har du för årsmodell på bilen?

Har du en låssmed i närheten så kan du kontakta dem under dagtid, då borde det inte bli jättedyrt eftersom det inte är jour. Men beroende på årsmodell så kanske det är billigare att gå genom en ruta och köpa en ny beg. på skroten som du monterar dit själv.

Något utav låsen kanske också fungerar att "slå sönder", genom dörrarna eller bakluckan om det går att fälla baksätet inifrån, fast det kan bli dyrt att ersätta med samma nyckel. Du har ingen vajer som går till bakluckan som du kommer ut "utifrån" som du kan dra i så den öppnas?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tassen
Minivan
Inlägg: 25
Blev medlem: mån 08 apr 2013, 13:35
Ort: Rimbo

Re: Pontiac Grand am låst in nycklarna

Tassen skrev:Hallo har ni några tips hur jag tar mig in i bilen har låst in nycklarna har försökt att med ståltråd dra i handtagen på insidan utan resultat är det någon som har råd att ge har försökt med mycket!!!!! :mrgreen:




Tack för tipset det är grabbens bil som jag har tabbat mig med så det kostar att ligga på topp det vet ju alla. Ska prova med bakluckan innan jag ring låssmeden........
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Pontiac Grand am låst in nycklarna

Slå sönder lås är inte att rekommendera eftersom man i princip alltid bucklar till plåten också. Lättare att byta ruta men kolla isf vad som går att få tag på först.. Om det går att komma ens i närheten med ståltråd skulle jag nog främst fortsätta försöka med det eller ringa låssmed.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skriv svar