Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

F150 i svenska Ford?

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
DjPhR34k
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 29 aug 2016, 09:33

F150 i svenska Ford?

Nu när Ford bestämt sig för att börja sälja allt i sitt sortiment i Europa också, kommer de börja sälja F150 ( Raptor :D) I Sverige? Vore nice att köpa en sån för vad de verkligen kostar, läste något att de kostar ca 65000$ i USA full utrustad. Tänk om de hade sålts i Sverige för 650000? Hade ju varit galet bra.
Så någon som hört något?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: F150 i svenska Ford?

Tror att det kommer dröja ett tag innan några större SUV's och Pickup's börjar säljas officiellt av Ford i Europa, om de överhuvudtaget blir så.

Det har dock blivit en del ändringar i modellprogrammet de senaste åren, numera finns många modeller från USA här i Europa och vice versa. Man får hoppas att det blir så med samtliga modeller.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: F150 i svenska Ford?

Lovar dig att någon kommer se till att den inte kommer till Sverige, om så inte till en billig krona.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
DjPhR34k
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 29 aug 2016, 09:33

Re: F150 i svenska Ford?

Trist. Hade inte varit tråkigt att köpa en raptor men att betala närmare 1milj är inte rättfärdigat

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: F150 i svenska Ford?

Eller 4-500k för en begagnad som gått nästan 20k mil :/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: F150 i svenska Ford?

Trist att det ska skilja så mycket mot priserna i USA, en halv miljon och 15-20 tusen mil på mätaren är inte så skoj, även om det inte är det enda man bör stirra sig blind på så är det en del mil, bilarna rullar inte hur långt som helst innan det blir dags för någon omfattande reparation.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar