Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Chryslervoyagernoobi
Van
Inlägg: 71
Blev medlem: fre 21 okt 2011, 15:09
Ort: Linköping Östergötland

Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Jo tänkte sätta i en nyare stereo då jag inte vet om det är Cd-växlare i den eller inte för har då inte lyckats hitta den. Trycker man på knappen CD så står det bara "ingen skiva". Var kan denna lilla cd-växlare sitta tro?? Om det nu sitter någon eller om denna stereon även sitter i bilar utan cd-växlare :/

Bil: Chrysler Voyager -96
Senast redigerad av Avenger den tis 31 jul 2012, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken och texten.
Chrysler grand voyager LE -96
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Antingen så har förra ägarna plockat bort den eller så finns den kvar under passagerarsätet där fram =) Om den inte är där så kan du försöka kika under förarsätet också :)

Tänkte du annars byta till en 1-din (vanlig storlek) ? Det finns konverteringsramar på ebay.com som ändrar från 1,5-din till 1-din storlek, kablaget går också att köpa på ebay men då lämpar sig ebay.se > England eftersom man isf kan köpa färdiga kabelkit plug-n-play.

Kan du ta en bild på din stereo? Står det Infinity på högtalarna/dörrsidorna fram?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Chryslervoyagernoobi
Van
Inlägg: 71
Blev medlem: fre 21 okt 2011, 15:09
Ort: Linköping Östergötland

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Fixar en bild och återkommer :)
Chrysler grand voyager LE -96
Användarens profilbild
Chryslervoyagernoobi
Van
Inlägg: 71
Blev medlem: fre 21 okt 2011, 15:09
Ort: Linköping Östergötland

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Fick inte upp bilden jag tog men hittade en på nätet dock :) http://www.bildelsbasen.se/global/image ... 70&height=" onclick="window.open(this.href);return false;

Skulle vara kul om man kunde få tag i en billig cd växlare eller kanske inte värt utan smartare att köpa en nydaning stereo plus en ram då så det ser bra ut??
Chrysler grand voyager LE -96
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Hej!

Man kan bifoga bilder i inlägget genom att välja "Ladda upp bilaga" =)

Exakt en sådan stereo hade jag i min Stratus, och det ska tillhöra en CD-växlare, på din bil bör den sitta under antingen passagerar- eller förarsätet, har du kolla under alla sätena i bilen?

Jag vet inte om det sitter kvar något kablage i din bil så att det bara är att plugga in en CD-växlare om man köper någon, annars kan det ju bli lite dumt. Tror också det kan bli svårt att hitta en sådan växlare du behöver, prova någon bildemontering i bästa fall.

Jag hade dock köpt en konverteringssats:

http://www.ebay.com/itm/Chrysler-Dash-K ... 3d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://viewitem.eim.ebay.se/PC2584-CHRY ... 95434/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Hur många högtalare har du i bilen, 6 eller 8? Står det en liten logga med Infinity på dörrsidorna (inuti) ?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Om du har Infinity-systemet på högtalarna så måste du göra följande för att få alla högtalare att spela upp ljud:

[youtube][/youtube]

Finns även en skriftlig guide någonstans på forumet, kan försöka hitta den om du bestämmer dig för att byta stereo :P

Om man vill genomföra ett stereobyte så går det att ordna fram allting inkl. stereon och frakt för 400:- kr som billigast :lol: NetOnNet säljer en Radio/MP3/USB-1-din stereo för 199:- med frakten, kablaget kostar cirka 50 spänn från ebay.se och ramen cirka 150:- kr från ebay.com :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
fredrik29
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 02 jul 2012, 20:52

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

det är ju en hel vetenskap att bara byta den, men det fixar sig:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta stereo? Chrysler Voyager -96

Allting är plug-n-play förutom en kabel som visas i videon ovan :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar