Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Parkeringssensor Dodge Charger SRT8 2012

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Hur har det gått med parkeringssensorn? Jag är intresserad av att skaffa till min bil om de fungerar bra.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Står lite mer i TS projekttråd i den kategorin :P Verkar som om firmorna han har frågat inte har vågat demontera fronten, förmodligen då det är en såpass ny/dyr bil :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

sverker skrev:Hur har det gått med parkeringssensorn? Jag är intresserad av att skaffa till min bil om de fungerar bra.
Jag måste ligga på dem - första firman ville inte plocka isär fronten på min bil, så jag har vänt mig till en serviceverkstad men dom har inte hört av sig än :/
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Montego skrev:PS.
Intressant pryl det där.
Men den här är minst lika intressant då kan du få kamera fram och koppla bort spärren för visning av DVD när du kör.
http://www.coastaletech.com/LOCKPICKC8.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar inte som att man kan beställa dock - dom stöder inte kreditkort från sverige (förmodligen på grund av 3D-secure). Synd!
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

På tisdag så lämnar ja in Dodgen till Björkmans för att sätta på sensorn. :)
Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Hojta nästa gång du skall göra sådant - i mitt garage har vi slitit itu många chargers, challengers och magnums :)

Dessutom lär du dig på köpet!
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Kameramannen skrev:Hojta nästa gång du skall göra sådant - i mitt garage har vi slitit itu många chargers, challengers och magnums :)

Dessutom lär du dig på köpet!
Vad menar du? Att jag ska göra det i ditt garage? Vart bor du ens? :)
Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Jag bor i Stockholm men jag menade mer att du nu har stora möjligheten att lära dig din bil utan och innan och börja göra modifikationer själv :)

Bor du i närheten så är du självklart välkommen dock :)
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Parkeringssensor Dodge Charger

Kan meddela att parkeringssensorn fungerar. Inte felfritt dock. Det är tur jag har en liten knapp för att stänga av den, för om den är på hela tiden så piper den lite då och då. En normal parkeringssensor i fronten aktiveras ju bara när man kör under en viss hastighet, denna är ju alltid på och piper på brevlådor, staket, bilar och gud vet vad.

Så den är alltid avstängd, men när jag kommer hem och ska parkera mot garageporten så frugan får rum bakom så sätter jag på den. Den går över i mörk helton när man har mindre än 30cm kvar vilket funkar mycket bra. Så jag är nog ändå nöjd med den :)
Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Parkeringssensor Dodge Charger

Synd att hastigheten inte slår av den då du måste använda dig av knappen men den låter ju grymt smidig.


Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Sv: Parkeringssensor Dodge Charger

Arvid78 skrev:Synd att hastigheten inte slår av den då du måste använda dig av knappen men den låter ju grymt smidig.
Ja, det stör mig inte det minsta. frontsensorn på min Honda pep lite i onödan när jag inte behövda höra det, så att själva sätta på och stänga av det är nästan bättre.
Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Parkeringssensor Dodge Charger

Ja, det stör mig inte det minsta. frontsensorn på min Honda pep lite i onödan när jag inte behövda höra det, så att själva sätta på och stänga av det är nästan bättre.[/quote]


Låter som en rätt bra investering. Har så jäkla svårt att bedöma avståndet ibland
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar