Tänkte på en sak häromdagen, det vore häftigt (någon gång i framtiden) om vi alla gick ihop och köpte felsöknings-utrustning till forumet, t ex. OBD, OBD2, DRB, Scantool-instrument osv. generella instrument/datorer som alla kan ta del av.
Om vi t ex. är 200 medlemmar om ett halvår, och alla gick ihop med 100:- kronor var så blir det ju 20 000:-, då kunde vi köpa "lite verkstadsutrustning" tillsammans (givetvis skrivs avtal och vart grejerna ska "lagras"), så kan man skicka ut till de medlemmar som behöver och så skickar dom tillbaka utrustningen när dom är färdiga?
Vet inte om det är en bra eller dålig idé, det viktiga är nog att hålla ordning på allting och att man accepterar vissa avtal, t ex. om någon användare "struntar" i detta och låt säga behåller sakerna så ska det kunna gå till Kronofogden osv. eftersom det är hela "communityns" saker.
Ska tänka vidare på detta och om det går att lösa.
Mvh
Jonathan
Vad tycker ni om den här idén?....
Annons
Re: Vad tycker ni om den här idén?....
Tanken är jättebra, men tyvärr tror jag inte på den i verkligheten tyvärr
Min personliga erfarenhet är att det blir tjafs med tiden. Bara vad jag tror, men det är ju bara jag
Men går det att lösa på ett bra sätt så ställer jag gärna upp, handlar ju inte om så mycket pengar om det blir många.
wepe
wepe
Det måste helt klart vara tydliga regler om det ska bli någonting av detta, och man får hoppas på att alla inte har fel på sina bilar samtidigt..
Jag hade gärna kunnat lagra grejerna hos mig/forumet, så vet ni alla att det är "forumet" som skickar ut dem till användarna.
Man kunde t ex. köpa lite universal-grejer samt lite fordonsspecifika instrument. Och inte bara "datorfelsökning", utan även andra verktyg som kan vara intressanta.
Men det viktiga är att allt detta sker högst seriöst.
Kom att tänka på följande:
-Varje medlem betalar 75:- kronor(?).
-Det är en engångskostnad.
-De sparas i en lista.
-Enbart de medlemmar som betalat får "låna hem" instrumenten.
-Lånetiden är max 5 dagar från och med att instrumentet har skickats.
-Fraktavgift på 29:- utgår till lånetagaren vid varje lånetillfälle(?), samt frakt tillbaka. Kanske går att få sponsring av Posten, ska kolla upp det.
-Alla betalande medlemmar accepterar också ett användaravtal där de viktigaste reglerna framgår och ev. avgifter.
osv...
Lite rolig tanke i alla fall, ska se hur detta kan gå om det finns intresse
-Varje medlem betalar 75:- kronor(?).
-Det är en engångskostnad.
-De sparas i en lista.
-Enbart de medlemmar som betalat får "låna hem" instrumenten.
-Lånetiden är max 5 dagar från och med att instrumentet har skickats.
-Fraktavgift på 29:- utgår till lånetagaren vid varje lånetillfälle(?), samt frakt tillbaka. Kanske går att få sponsring av Posten, ska kolla upp det.
-Alla betalande medlemmar accepterar också ett användaravtal där de viktigaste reglerna framgår och ev. avgifter.
osv...
Lite rolig tanke i alla fall, ska se hur detta kan gå om det finns intresse