Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Sebring, ett bra köp?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
moeboid
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 10 jan 2011, 10:42
Kontakt:

Chrysler Sebring, ett bra köp?

jag är intresserad av en Chrysler Sebring. Hittat ett par, frågan är bara vad man bör tänka på vid köp?
men just denna verkar lovande
http://www.blocket.se/stockholm/Chrysle ... ?ca=11&w=1

tacksam för feedback
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Sebring, ett bra köp?

Hej!

Jag tycker personligen att det är ett bra köp.

Miltalen är bra och för att inte glömma att automatlådan EJ är som under "90-talet" A604/41TE, denna automatlåda har övervunnit alla "barnsjukdomar" och man bör ej oroa sig för att just denna ska gå sönder. Motorn är även den bensinsnål och robust, men det kan förekomma problem med den, se till så att allting är servat!

Har bilen ingen historik så är det en chansning, och fråga gärna bilprovningen om besiktningsprotokoll eftersom du kan se regnr på bilderna, du får nog protokollen redan idag om du begär dom nu :)

Annars finns det egentligen inga nackdelar, jag hade inriktat mig på motorn och sådant som är uppenbart vid provkörning osv.. samt kolla automatlådeoljan på plats vid provkörning och om den är röd till färgen samt korrekt nivå (varmkör bilen, ställ den plant, låt den stå på tomgång och växla igenom alla växlar och avsluta i Neutral, fortfarande på tomgång så kollar du nivån, bör vara MAX).

Ang. motorn så är den kamkedja, vilket kan vara bra att veta ;)

Själv så ska jag också köpa en sådan bil samt Jeep Grand Cherokee kanske till våren/sommaren :)

PS, den modellen är väldigt snygg till skillnad mot 2005 som ej ser lika sportig ut.

OBS, kolla gärna så att bilen inte har kört husvagn eller liknande, dvs. använt dragkroken alltför mycket, det kanske är svårt att få veta men någon historik bör finnas så kan leda till ett sådant svar..

Men försök gärna få ner priset lite, det ska mycket väl gå.

Meddela gärna hur det går, jag kan enbart föreslå en sak och det är att motorn bör kollas och lyssnas av!

Höll på att glömma; http://www.dontbuydodgechryslervehicles ... oblems.htm

Det verkar som om jag glömmer saker hela tiden nu, men det är viktigt att en kvalitétsolja använts vid oljebyte i motorn, Mobil 1 som är väldigt dyrt hade jag använt, enbart den dyraste och finaste oljan helt enkelt! Orsaken är att oljekanalerna i motorn är väldigt trånga och kan bli igensatta/oljan slits.

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
moeboid
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 10 jan 2011, 10:42
Kontakt:

Re: Chrysler Sebring, ett bra köp?

Det vart tyvär inget köp igår, den var redan såld :(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Sebring, ett bra köp?

Hej!

Samma för mig, tänkte köpa en Jeep Grand Cherokee -99 men den var också såld :(

Har du kollat på denna: http://www.blocket.se/dalarna/Chrysler_ ... ?ca=17&w=3 ?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar