Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Stekheta bromsar Voyager -00

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Sv: Stekheta bromsar Voyager -00

Jag är förbryllad över dessa dina varma bromsar men jag kan inte komma på vad det kan vara. Nya ok och det borde vara bra...

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Stekheta bromsar Voyager -00

Kan det vara som för räcket, att bromsslangen var dålig och inte släppte tillbaka bromsvätskan ordentligt?

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Stekheta bromsar Voyager -00

Ska vakumsuga bromsarna tänkte jag. Spelar det någon roll i vilken ordning tro? Minns jag inte galet så är ju den gamla brosmluftnings-seden - höger bak -vänster bak - höger fram - vänster fram. Man jag har hört rykten om att turordningen är omvänd med ABS-bromsar?

Vette tusan om det spelar någon roll när jag kör med sug. Köpte en på Biltema som man ansluter till kompressorn. Lär ju definitivt underlätta enmansluftning.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stekheta bromsar Voyager -00

Det kvittar vilka du börjar med då dom går på olika kretsar tror jag? :roll: Det är väl endast äldre bilar utan ABS som man bör gå i liknande ordning =)

Ja, gör man luftningen helt själv så är det bra med lite hjälpmedel, inte så lätt att trampa på bromsen inne i bilen samtidigt som du luftar så att säga :)

P.S, prova gärna slå till ett par slag på alla bromsoken ifall det fastnat några bubblor precis före oken eller i dem, t ex. med en träbit, handtaget på en skruvmejsel eller gummihammare.

Meddela gärna hur det går! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Stekheta bromsar Voyager -00

Jag sätter stången till min domkraft mellan kanten på förarsätet och bromspedalen när jag luftar för då kan jag göra det själv. Lite springande fram och tillbaka visserligen men ändå ett enkelt sätt att lufta utan några andra hjälpmedel.
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Stekheta bromsar Voyager -00

Har sugit ur tamefan all bromsvätska så det bara är ny i systemet. Problemet kvarstår... :roll:

Det jag tycker är aningens mysko är att när jag luftat ur med motorn avstängd så är bromspedalen superstum, när man sedan startar efter avslutad luftning så blir den rätt svampig. Det stabiliseras efter ett tags körande och sedan är det okej, men tycker inte att jag har det stunset i bromsen jag borde ha med nya ok, klossar och skivor.

Ger mig fan på att det är något i huvudcylindern som jävlas... Men jag skiter nog i detta nu, går det så varmt att hjullagret går igen så slänger jag biljävlen i diket och går hem. :twisted:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stekheta bromsar Voyager -00

:(

Tråkigt fel det där =(

Som sista åtgärd kanske man ändå bör byta bromsslangarna och cylindern? :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar