Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
larsemil
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 19:15

Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Hejsan hoppsan!
Har en 2005 års Chrysler Voyager importerad från USA. Då Town & Country.

Har några funderingar.

Först och främst hade jag idag problem med centrallåset. Det fungerade inte inifrån eller från nyckeln. Så jag läste lite på internet och det visade sig att jag skulle nollställa det genom att ha batteriet urdraget i 30 sekunder. Efter det så fungerade det igen. Dock stog det på samma sida att jag bör kontakta en chrysler-verkstad för att det inte skulle hända igen. Bör jag det?

Till nästa fråga - :)
Jag får ingen ström ur mina cigarettuttag fram i bilen. Bak fungerar det bra, men uttagen fram vill inte. Har kollat säkringen som serut att ha med det att göra, och den fungerar. drar jag ur den slutar det fungera bak.
Finns det någon mer säkring som bara har med framuttagen att göra? Eller någon automatsäkring som kan ha blivit utslagen?

Vi börjar där. Återkommer säkert. Älskar bilen men är lite småpill så här i början.
Tack på förhand.
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

larsemil skrev:...Har en 2005 års Chrysler Voyager importerad från USA. Då Town & Country.

... Så jag läste lite på internet och det visade sig att jag skulle nollställa det genom att ha batteriet urdraget i 30 sekunder. Efter det så fungerade det igen. Dock stog det på samma sida att jag bör kontakta en chrysler-verkstad för att det inte skulle hända igen. Bör jag det?
  • Resetta fordonsdatorn kan behövas någon gång då och då i samband med fel bl a och det är väl något att börja med när något är galet. Dock är tiden knapp, alla kondingar överallt hinner kanske inte ladda ur sig, så 10 minuter är ett bättre värde. (Vid Airbag-jobb säkring ur 30 minuter innan man rör grejorna) Anser inte att du behöver göra mer, d v s kontakta någon verkstad.
Till nästa fråga - :)
Jag får ingen ström ur mina cigarettuttag fram i bilen. Bak fungerar det bra, men uttagen fram vill inte. Har kollat säkringen som ser ut att ha med det att göra, och den fungerar. drar jag ur den slutar det fungera bak.
Finns det någon mer säkring som bara har med framuttagen att göra? Eller någon automatsäkring som kan ha blivit utslagen?
  • På min bil av samma årsmodell (byggd i EU) finns det två uttag fram, ett via tändningen och ett direkt, d v s alltid spänningen på. Bak vill jag minnas att man genom att flytta en säkring kan välja. Du får läsa instr. boken noga. Det finns rimligen två säkringar för att hantera uttagen.
Användarens profilbild
larsemil
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 19:15

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

  • På min bil av samma årsmodell (byggd i EU) finns det två uttag fram, ett via tändningen och ett direkt, d v s alltid spänningen på. Bak vill jag minnas att man genom att flytta en säkring kan välja. Du får läsa instr. boken noga. Det finns rimligen två säkringar för att hantera uttagen.
Tack för bra svar. Har hittat säkringen som har med uttagen bak att göra men inte de som sitter fram. Kan de heta något annat? Uttagen bak hette power / batt out har jag för mig.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Smörj upp alla låscylindrar ordentligt och om centrallåsen slutar fungera fler gånger så kan man börja fundera på en felsökningen om någon modul kanske håller på att ge upp =(

Ang. 12 voltsuttaget, prova sätt nya säkringar på plats 5, 6 och 7 i boxen i motorrummet, även om dom ser hela ut så kan det vara fel på dem =) ..men egentligen är det inte alla platserna, bara jag som inte hunnit kolla i manualen ordentligt :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
larsemil
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 19:15

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Avenger skrev:
Ang. 12 voltsuttaget, prova sätt nya säkringar på plats 5, 6 och 7 i boxen i motorrummet, även om dom ser hela ut så kan det vara fel på dem =) ..men egentligen är det inte alla platserna, bara jag som inte hunnit kolla i manualen ordentligt :oops:
Problemet är att säkringar inte är numrerade. Det finns en karta över säkringarna under locket, men inga nummer.

Har mätt säkringarna med en multimeter och de verkar hela.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
larsemil
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 06 aug 2013, 19:15

Re: Sv: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Angående cigarettuttagen visade det sig att det var klippt på baksidan av panelen...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flera frågor Chrysler Voyager 2005

Hmm, där ser man :cry: Tråkigt att inte sådant "bokförs" med historik över bilen, så mycket enklare för nya ägare att felsöka isf.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar