Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hastighetsmätare, fönsterhiss, fläktfilter 2002:a

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

Hastighetsmätare, fönsterhiss, fläktfilter 2002:a

Som jag skrivit i en annan tråd ska jag till att byta bil och nu är jag lite fundersam ang en bil. En Grand Voyager 2002, 3,3 och automat. Säljaren skriver: fläktfiltret måste bytas, hastighetsmätaren( output c.a 700 kr), fönsterhissen fungerar ej.

Synpunkter på detta? Fönsterhissar låter bekant., men det andra?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Hastighetsmätare, fönsterhiss, fläktfilter 2002:a

Tjena!

Men då fungerar inte automatlådan som den ska om output-sensorn är defekt?

Den kostar inte 700:-, snarare 100:- kr med frakt ifrån ebay.com, jag har massa sådana sensorer hemma :D

El-hissen är lätt att laga om man inte råkar pilla bort "vajerspolen" när man lossar motorn, då får man byta hela alltet och kan bli lite krångligt med alla vajrar och skenor, men det går efter ett par timmars svordomar och "blodiga" händer :lol:

Kupéfiltret är också lätt att byta, inga problem där =) ..finns dock inget filter i de gamla 96-00 modellerna.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

Re: Hastighetsmätare, fönsterhiss, fläktfilter 2002:a

Där ser man. Det verkar ju lite skumt. Hur beter sig lådan om det är fe på sensorn? Hamnar den i "felsäkert läge" då? Tvåans växel för att kunna ta sig hem är väl det?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Hastighetsmätare, fönsterhiss, fläktfilter 2002:a

Ja precis, den kör enbart i tvåans växel isf, även när den startar från stopp/stillastående.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar