Hejsan,
Har funderat hit och dit om att göra något roligt framåt sommarn med Chargern.
Ett alternativ var att skruva dit en kompressor, men eftersom detta är en 'daily driver' och skall besiktigas en gång om året så orkar jag inte tjafsa runt och riskera en ny regbesiktning.
Funderar mer och mer på ett stroker kit, alternativt ett Shortblock. I USA verkar Arringtons kit vara poppis, men det verkar jättesvårt att hitta någon i Sverige
Tar emot tips om vem man skall prata med i Sverige om detta.
/Chrille
Stroker kits / SB
Stroker kits / SB
Dodge Charger 2007 SuperBee #284
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2004
VW Multivan 2006
VW Multivan 2006
Annons
Re: Stroker kits / SB
Ja, som du säger så blir det i sådana fall att plocka bort kompressorn varje besiktning i sådana fall, de flesta Bilprovningar är idag uppdaterade med detta och känner lätt en supercharged amerikanare.
Kolla med Sweden Custom Cars om det andra kitet
Tackar, har mailat dem nu lite fram och tillbaka. Vi får se vart det landar.Avenger skrev:Ja, som du säger så blir det i sådana fall att plocka bort kompressorn varje besiktning i sådana fall, de flesta Bilprovningar är idag uppdaterade med detta och känner lätt en supercharged amerikanare.
Jag har också möjlighet att få plats i en container som går 1ggr/månad via en kontakt. Skall kolla vad det innebär.
VW Multivan 2006
VW Multivan 2006
*Dräggel*
http://www.mopar.com/assets/pdf/perform ... en_III.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jag vill inte ens veta vad 426:an kostar
http://www.mopar.com/assets/pdf/perform ... en_III.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jag vill inte ens veta vad 426:an kostar
VW Multivan 2006
VW Multivan 2006