Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Avenger skrev:Beställer du själv så ska du inte behöva vara nervös, det är helt säkert i den tid vi lever, inte så lätt att bli lurad :)
Yeah i guess..:) I sådana fall blir det nog ett corsa system bara för att vara på den säkra sidan med drone.
Frågan är ju om man ska ha silver eller svart, vad tycker ni?

http://www.corsaperformance.com/viewpar ... 77&cfg=123

http://www.corsaperformance.com/viewpar ... LK&cfg=126

Har även en sänksats till bilen som ska på till sommaren, sorry för dålig bild, är på verkstad atm så kan inte ta någon ny på en vecka :)
[bilder]http://i41.tinypic.com/2ptdv8y.jpg[/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Annons
Användarens profilbild
gorthank
Minivan
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 03 okt 2013, 12:37
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Goding skrev:
gorthank skrev:
Förlåt, Becur menar jag, det var Ferritta tidigare. http://www.becur.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag har inte betalat mer än mtrl :) mycket för att de vill testa fler grejer, bl.a kolfiber.
Ah alright, ca 30 mil ifrån mig. Skulle vara svårt att använda sig av dem då jag inte har några ljudreferenser.
Om jag visste att jag skulle få ljudet som jag vill ha så skulle det ju vara ett alternativ.

Btw, vill ha ett riktigt "mörkt vrål" :) Inte som vissa "extreme" system som olika märken har, splatterbang.
Fördelen med att sy ett eget är att man kan ju själv bestämma hur det skall låta. De som kan har koll. Materialvalet spelar roll, sen om de bygger resonansfällor osv.
Dodge Charger 2007 SuperBee #284
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2004
VW Multivan 2006
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

gorthank skrev:
Fördelen med att sy ett eget är att man kan ju själv bestämma hur det skall låta. De som kan har koll. Materialvalet spelar roll, sen om de bygger resonansfällor osv.
Men det är väl något som måste testas på plats, och tar ganska lång tid?
Funkar väl inte att man förklarar över telefon hur det ska låta, eller är det så lätt?

Fick en rolig scen i huvudet.. "Jag vill att det ska låta Bröööööl" :lol:
Kan ju ringa och fråga vad det finns för möjligheter iaf:) Annars blir det att beställa!
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Haha, precis, och då svarar dom i telefon "menar du vrååååååål?" :lol:

Tror inte det tar så lång tid med ett system till den motorn, dom har nog haft inne en och annan 300c, Magnum och Charger med 5.7:an :) Men de färdiga "borde" ju vara bra vid de årsmodellerna tycker man, då andra skriver positivt iaf.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
gorthank
Minivan
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 03 okt 2013, 12:37
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Goding skrev:
gorthank skrev:
Fördelen med att sy ett eget är att man kan ju själv bestämma hur det skall låta. De som kan har koll. Materialvalet spelar roll, sen om de bygger resonansfällor osv.
Men det är väl något som måste testas på plats, och tar ganska lång tid?
Funkar väl inte att man förklarar över telefon hur det ska låta, eller är det så lätt?

Fick en rolig scen i huvudet.. "Jag vill att det ska låta Bröööööl" :lol:
Kan ju ringa och fråga vad det finns för möjligheter iaf:) Annars blir det att beställa!
:) Nog är det som du säger, man skall vara där och det måste ju testas
Dodge Charger 2007 SuperBee #284
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2004
VW Multivan 2006
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Jag får höra om dem har några färdiga system för just min bil, i sådant fall kan det ju vara ett alternativ

Några synpunkter på vilket färgval man ska välja om jag kör på Corsa-Systemet? Svart eller vanligt polerat stål?

Sänkning ja/nej? :)
[bilder]http://i41.tinypic.com/iq8vth.jpg[/bilder]
Obs skada på den här bilden, sne regplåt samt lacksläpp, därför bilen är på verkstad atm, blev påbackad när jag haft bilen i 4 dagar, lagomt road man var :evil:
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Jag - men jag är en gubbe på 53 år - tycker inte du ska sänka den. Detta är ingen sportbil, som du redan vet.

Därtill: bilen kom till Sverige med dessa hemska fälgar för en massa år sedan (regbes i Mölndal, söder om Göteborg) och om du inte vill byta till original eller andra mer stillsamma fälgar så lämna in dem på ungslack, matt svart eller något sådant.

Tycker jag.


(¶)
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Sv: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

monsterbilen skrev:Jag - men jag är en gubbe på 53 år - tycker inte du ska sänka den. Detta är ingen sportbil, som du redan vet.

Därtill: bilen kom till Sverige med dessa hemska fälgar för en massa år sedan (regbes i Mölndal, söder om Göteborg) och om du inte vill byta till original eller andra mer stillsamma fälgar så lämna in dem på ungslack, matt svart eller något sådant.

Tycker jag.


(¶)
Innan jag åkte och tittade på bilen så var det fälgarna som jag var fundersam över, sen måste jag säga att jag verkligen gillade dem i verkligheten, snyggare än original i min mening.

Synd att jag inte har fler bilder på bilen från olika vinklar.

[bilder]http://i44.tinypic.com/1zevc69.jpg[/bilder]
[bilder]http://i42.tinypic.com/j7rn93.jpg[/bilder]
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Något jag märkt när jag tittar på bilder är att färgen ser jävligt annorlunda ut beroende på ljus, lite knepigt, kolla bara på de 2 senaste bilderna :shock:
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Det är en grym färg, har sett skillnaden flera gånger på samma bil :)

Fälgarna är snygga, men visst finns det andra som går också, finare än original iaf, sticker ut mer från mängden! ;) Men bullet fälgar 19 tum vore ju optimalt? :D !!

Sjukt tråkigt att bilen blev påbackad så fort efter inköp! :shock:

Tycker inte du borde sänka den.

Tror att det funkar med både polerat eller mattsvarta ändrör :)

En svart SRT-vinge måste ju på bilen också! Kommer göra stor skillnad tror jag :mrgreen:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Avenger skrev:Det är en grym färg, har sett skillnaden flera gånger på samma bil :)

Fälgarna är snygga, men visst finns det andra som går också, finare än original iaf, sticker ut mer från mängden! ;) Men bullet fälgar 19 tum vore ju optimalt? :D !!

Sjukt tråkigt att bilen blev påbackad så fort efter inköp! :shock:

Tycker inte du borde sänka den.

Tror att det funkar med både polerat eller mattsvarta ändrör :)

En svart SRT-vinge måste ju på bilen också! Kommer göra stor skillnad tror jag :mrgreen:
Kan ju inte byta från 22" till 19" galenskaper! ;)
Tror nog vid eftertanke att det blir bäst med polerade då fälgarna är kromade.
Har även funderat på att sätta dit en vinge. Fast det är ingen prio för tillfället, först och främst avgas, CAI, tuning. Har en sänkningssats som jag fick med så ska nog pröva och se hur det ser ut iallafall.
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Det stod en charger hos en firma i Kristianstad som var fult sänkt. Jag tror jag har en bild här någonstans. Vänta lite.

(¶)
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

uploadfromtaptalk1386370560939.jpg
Usch ja.

http://mobil.blocket.se/kristianstad/Do ... ?ca=14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

(¶)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

Goding skrev:
Avenger skrev:Det är en grym färg, har sett skillnaden flera gånger på samma bil :)

Fälgarna är snygga, men visst finns det andra som går också, finare än original iaf, sticker ut mer från mängden! ;) Men bullet fälgar 19 tum vore ju optimalt? :D !!

Sjukt tråkigt att bilen blev påbackad så fort efter inköp! :shock:

Tycker inte du borde sänka den.

Tror att det funkar med både polerat eller mattsvarta ändrör :)

En svart SRT-vinge måste ju på bilen också! Kommer göra stor skillnad tror jag :mrgreen:
Kan ju inte byta från 22" till 19" galenskaper! ;)
Tror nog vid eftertanke att det blir bäst med polerade då fälgarna är kromade.
Har även funderat på att sätta dit en vinge. Fast det är ingen prio för tillfället, först och främst avgas, CAI, tuning. Har en sänkningssats som jag fick med så ska nog pröva och se hur det ser ut iallafall.
Sorry, skrev fel, menar 20 tum, det är stilrent och lagom! :D

Jodå, vinge gör ju STOR skillnad, det hade jag prioriterat :mrgreen: , finns färdiglackerade på ebay.com till billig peng, då slipper du den dyra kostnaden här i Sverige, många lackfirmor kan ju ta tusenlappar för en så enkel spoiler som en vinge :shock: :o
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Sv: Avgassystem Dodge Charger 5.7 Hemi -06

monsterbilen skrev:
uploadfromtaptalk1386370560939.jpg
Usch ja.

http://mobil.blocket.se/kristianstad/Do ... ?ca=14&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

(¶)
Tack för bild! Får ta en funderare på det där med sänkning till sommaren. Lutar nog åt att inte göra någon men eftersom att jag har materialet så kanske jag provar.
Dodge Charger 5.7 -06
Skriv svar