Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler vindruta

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
sunkan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 06 jan 2015, 11:12

Chrysler vindruta

Har fula skrapmärken efter trasiga torkarblad i nederkant av vindrutan ( OK på besiktningen ) Men kan man slipa/putsa bort dessa på något vis ? Tips mottages tacksamt.

sunkan
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler vindruta

Det krävs starka medel och ska inte vara det lättaste mig veterligen, hade nog hört med något lokalt företag (rekondfirma med erfarenhet av glaspolering) eller provat själv om det är ett område som inte stör sikten, alternativt på en trasig ruta (fråga någon lokal firma om du får hämta upp en gammal ruta som ändå ska slängas). Men är det ett stort område så är det nog bäst att byta rutan, tror att det fort blir lika dåligt när man använder spolarvätska och torkarna som tär på materialet, dock har jag själv inte provat, kanske en gång men det var längesen isf.

Maskinpolering och särskilt medel för vindrutan är rekommenderat.

Edit: Med starka medel så tänkte jag på det som firmorna använder, det finns för övrigt glaspolermedel i de flesta affärer som säljer bilvårdsprodukter. Går att prova för hand också om man inte har en maskin.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar